Firmy z Konsorcjum Marki Poznań zaangażowane w miejski projekt

Poznańska projektantka Anna Orska nadała nowe życie tysiącletnim dębom, będącym materiałem budulcowym średniowiecznego Poznania i stworzyła z nich unikatowe naszyjniki.
O autorze
1 min czytania 2014-09-04

Dzięki współpracy firm zrzeszonych w Konsorcjum Marki Poznań wystawa „1000 lat w naszyjnikach”, poza Ostrowem Tumskim, prezentowana była także w Starym Browarze i podczas Targów Fashion Fair w Poznaniu. 

„1000 lat w naszyjnikach” to część interdyscyplinarnego projektu artystyczno-naukowego pt. „Współczesne piękno dawnego drewna”, prowadzonego przez zespół Rezerwatu Archeologicznego Genius loci. Do udział w projekcie Miasto Poznań zaprosiło znaną, polską projektantkę Annę Orską. Artystka wykorzystała fragmenty historycznego, X-wiecznego drewna, podkreślając jego naturalną, nieregularną strukturę i skontrastowała je z nowoczesnymi, polerowanymi i szlifowanymi elementami. W efekcie Anna Orska stworzyła 12 wyjątkowych naszyjników.

Eksperymenty z formami i fakturami cechują także kolekcję marki Solar F/W 2014/15, która zaprezentowana została podczas wrześniowej edycji Targów Fashion Fair w Poznaniu. Na wybiegu modelki prezentowały przerysowane górne części garderoby połączone z wąskimi dołami. Przeciwwagę dla prostych fasonów ubrań stanowiła wyrazista biżuteria autorstwa Anny Orskiej. – Artystka od lat zadziwia nas niepowtarzalną biżuterią, która powstaje w wyniku niezwykle ciekawego procesu projektowego. Współpraca ze znaną i cenioną poznańską projektantką przy realizacji pokazu to kolejne działanie w ramach naszej nowej strategii komunikacji – mówi Aleksandra Danel, Wiceprezes Solar Company S.A.

Marki między sobą

Wrześniowy pokaz podczas Targów Fashion Fair to efekt współpracy Miasta Poznania z firmami Solar i MTP w ramach Konsorcjum Marki Poznań. – Okazuje się, że możliwe jest osiągnięcie porozumienia między firmami na wielu płaszczyznach. Współpraca marki Solar oraz MTP przy promocji miejskiego projektu, w którym udział wzięła poznańska projektantka Anna Orska, pokazuje też, że firmy coraz chętniej angażują się w realizację niestandardowych pomysłów – mówi Joanna Nowaczyk, zastępca dyrektora Biura Promocji Miasta. – Udział w tegorocznych targach Fashion Fair, a także zorganizowana wspólnie ze Starym Browarem wystawa jest też dowodem na to, że Konsorcjum Marki Poznań to nie tylko projekty o biznesowym charakterze – dodaje.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się