Dzięki współpracy firm zrzeszonych w Konsorcjum Marki Poznań wystawa „1000 lat w naszyjnikach”, poza Ostrowem Tumskim, prezentowana była także w Starym Browarze i podczas Targów Fashion Fair w Poznaniu.
„1000 lat w naszyjnikach” to część interdyscyplinarnego projektu artystyczno-naukowego pt. „Współczesne piękno dawnego drewna”, prowadzonego przez zespół Rezerwatu Archeologicznego Genius loci. Do udział w projekcie Miasto Poznań zaprosiło znaną, polską projektantkę Annę Orską. Artystka wykorzystała fragmenty historycznego, X-wiecznego drewna, podkreślając jego naturalną, nieregularną strukturę i skontrastowała je z nowoczesnymi, polerowanymi i szlifowanymi elementami. W efekcie Anna Orska stworzyła 12 wyjątkowych naszyjników.
Zobacz również
Eksperymenty z formami i fakturami cechują także kolekcję marki Solar F/W 2014/15, która zaprezentowana została podczas wrześniowej edycji Targów Fashion Fair w Poznaniu. Na wybiegu modelki prezentowały przerysowane górne części garderoby połączone z wąskimi dołami. Przeciwwagę dla prostych fasonów ubrań stanowiła wyrazista biżuteria autorstwa Anny Orskiej. – Artystka od lat zadziwia nas niepowtarzalną biżuterią, która powstaje w wyniku niezwykle ciekawego procesu projektowego. Współpraca ze znaną i cenioną poznańską projektantką przy realizacji pokazu to kolejne działanie w ramach naszej nowej strategii komunikacji – mówi Aleksandra Danel, Wiceprezes Solar Company S.A.
Marki między sobą
Wrześniowy pokaz podczas Targów Fashion Fair to efekt współpracy Miasta Poznania z firmami Solar i MTP w ramach Konsorcjum Marki Poznań. – Okazuje się, że możliwe jest osiągnięcie porozumienia między firmami na wielu płaszczyznach. Współpraca marki Solar oraz MTP przy promocji miejskiego projektu, w którym udział wzięła poznańska projektantka Anna Orska, pokazuje też, że firmy coraz chętniej angażują się w realizację niestandardowych pomysłów – mówi Joanna Nowaczyk, zastępca dyrektora Biura Promocji Miasta. – Udział w tegorocznych targach Fashion Fair, a także zorganizowana wspólnie ze Starym Browarem wystawa jest też dowodem na to, że Konsorcjum Marki Poznań to nie tylko projekty o biznesowym charakterze – dodaje.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing