Pod koniec ubiegłego roku, producent zabawek Mattel ogłosił swój ekologiczny cel, aby do 2030 r. osiągnąć 100% produkcji z tworzyw pochodzących i nadających się do recyklingu lub opartych o naturalny skład tworzywa. Dotyczy to zarówno produktów, jak i ich opakowań. Firma zaprezentowała swoje pierwsze zabawki, odwołujące się do powyższych wytycznych. Należą do nich między innymi znana rodzicom na całym świecie Piramidka z kółek oraz Pierwsze klocki malucha, od września dostępne w Eko zestawie prezentowym w sieci sklepów Smyk.
Nowy cel wpisuje się w politykę firmy, a dokładniej w Zasady Zrównoważonego Pozyskiwania Surowców, które zostały ogłoszone w 2011 r. Firma pozyskuje obecnie 93% papieru i włókien drzewnych używanych w opakowaniach i produktach z materiałów pochodzących z recyklingu lub pochodzących ze zrównoważonej wycinki drzew. Dzięki temu przekroczyła cel na 2018 r. aż o 90%. Ponadto, firma wprowadziła etykietę How2Recycle. Jest to znormalizowany system etykietowania, który wyraźnie ukazuje instrukcje dotyczące recyklingu.
Zobacz również
Co zmieni się w zabawkach?
W 2020 roku Fisher-Price obchodzi 90. urodziny i zapewnia, że do końca roku wszystkie wspomniane wcześniej Piramidki z kółek na całym świecie, wykonane będą z tworzyw pochodzenia roślinnego i zapakowane w materiały w 100% pochodzące z recyklingu i źródeł ekologicznych. Kultową już zabawkę, stworzoną z ulepszonych surowców będzie można poddać recyklingowi, a to wyeliminuje odpady oraz ułatwi przetworzenie i ponowne wykorzystanie materiałów pod koniec okresu jej użytkowania. Pierwszym detalistą, który wprowadził tę linię na rynek polski jest sieć sklepów Smyk, która włącza do sprzedaży limitowane Eko zestawy prezentowe. W skład każdego z nich wchodzi wspomniana już wcześniej Piramidka z kółek oraz Pierwsze klocki malucha. Dodatkowo, zestawy posiadają opakowania z certyfikatem Forest Stewardship Council (FSC), które w pełni nadają się do recyklingu. Od 2021 zabawki te będą dostępne na całym polskim rynku.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell