Nie ma sposobu, aby w 100% zabezpieczyć się przed chorobą, ale można minimalizować ryzyko poprzez profilaktykę – zdrowe odżywianie, ruch fizyczny, dbanie o zdrowie psychiczne i regularne badania okresowe.
– Do kampanii zaprosiliśmy zwykłych, młodych ludzi – mówi Michał Czarkowski, Group Account Manager w Focus Nation.
Zobacz również
– Posadziliśmy ich przed kamerą i zapytaliśmy: „Co byście zrobili, gdyby nie było jutra?”. Na takie pytanie zwykle ludzie odpowiadają jakimś mniej lub bardziej spektakularnym pomysłem, aby zrobić coś, o czym zawsze marzyli, ale bali się albo nie mieli czasu tego zrealizować – skok na bungee, zobaczyć jeden z cudów świata itp. Gdy jednak ludzie uświadamiają sobie, że tego jutra może dla nich nie być z powodu choroby nowotworowej, wtedy okazuje się, że ważne są najprostsze rzeczy, jak np. czas z najbliższymi. Do realizacji naszej kampanii zaprosiliśmy również podopieczną Fundacji Onkologicznej Rakiety, która w tym czasie walczyła z chorobą nowotworową. Kasia jest dowodem na to, że chorobę można pokonać. Aby uzyskać prawdziwy i niezwykle emocjonalny materiał nasi aktorzy, poza podopieczną Fundacji, nie znali tematu rozmowy, nie widzieli i nie słyszeli także wypowiedzi innych osób podczas zdjęć. Wiemy, że temat nie jest łatwy, bo choroba nowotworowa dla młodych ludzi jest mniej więcej tak samo odległa i abstrakcyjna jak temat emerytury, ale wierzymy, że prawdziwość pokazanych emocji sprawi, że młodzi ludzie obejrzą ten film i jeżeli choć jedna osoba zdecyduje się rozpocząć profilaktykę – to było warto.
Wszystkie materiały użyte w kampanii odsyłają do strony www.GdybyNieByloJutra.pl, na której można się dowiedzieć wielu użytecznych rzeczy w temacie profilaktyki nowotworowej i zapisać się na newsletter Fundacji, aby cyklicznie otrzymywać więcej informacji.
Agencja Focus Nation odpowiada za:
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
- przygotowanie strategii komunikacji,
- przygotowanie scenariuszy reklam filmowych
- produkcję reklam filmowych
- projekty i przygotowanie do emisji bannerów i postów do Internetu
Focus Nation wspiera Fundację Onkologiczną Rakiety od ponad 3 lat. Poprzednio zrealizowana kampania 1% „Huston, mamy procent do zebrania” zdobyła nagrodę w konkursie Music+Sound Award.
Słuchaj podcastu NowyMarketing