FOCUS NATION z kampanią profilaktyczną dla Fundacji Onkologicznej Rakiety

Właśnie ruszyła nowa kampania Fundacji Onkologicznej Rakiety „A Ty co byś zrobił, gdyby nie było jutra?” przygotowana przez agencję Focus Nation. Kampania ma na celu uświadomienie młodym ludziom, że choroba nowotworowa to nie jest domeną ludzi starszych i może się przydarzyć każdemu, także im.
O autorze
1 min czytania 2023-10-24

Nie ma sposobu, aby w 100% zabezpieczyć się przed chorobą, ale można minimalizować ryzyko poprzez profilaktykę – zdrowe odżywianie, ruch fizyczny, dbanie o zdrowie psychiczne i regularne badania okresowe.

– Do kampanii zaprosiliśmy zwykłych, młodych ludzi – mówi Michał Czarkowski, Group Account Manager w Focus Nation.

– Posadziliśmy ich przed kamerą i zapytaliśmy: „Co byście zrobili, gdyby nie było jutra?”. Na takie pytanie zwykle ludzie odpowiadają jakimś mniej lub bardziej spektakularnym pomysłem, aby zrobić coś, o czym zawsze marzyli, ale bali się albo nie mieli czasu tego zrealizować – skok na bungee, zobaczyć jeden z cudów świata itp. Gdy jednak ludzie uświadamiają sobie, że tego jutra może dla nich nie być z powodu choroby nowotworowej, wtedy okazuje się, że ważne są najprostsze rzeczy, jak np. czas z najbliższymi. Do realizacji naszej kampanii zaprosiliśmy również podopieczną Fundacji Onkologicznej Rakiety, która w tym czasie walczyła z chorobą nowotworową. Kasia jest dowodem na to, że chorobę można pokonać. Aby uzyskać prawdziwy i niezwykle emocjonalny materiał nasi aktorzy, poza podopieczną Fundacji, nie znali tematu rozmowy, nie widzieli i nie słyszeli także wypowiedzi innych osób podczas zdjęć. Wiemy, że temat nie jest łatwy, bo choroba nowotworowa dla młodych ludzi jest mniej więcej tak samo odległa i abstrakcyjna jak temat emerytury, ale wierzymy, że prawdziwość pokazanych emocji sprawi, że młodzi ludzie obejrzą ten film i jeżeli choć jedna osoba zdecyduje się rozpocząć profilaktykę – to było warto.

Wszystkie materiały użyte w kampanii odsyłają do strony www.GdybyNieByloJutra.pl, na której można się dowiedzieć wielu użytecznych rzeczy w temacie profilaktyki nowotworowej i zapisać się na newsletter Fundacji, aby cyklicznie otrzymywać więcej informacji. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Agencja Focus Nation odpowiada za:

  • przygotowanie strategii komunikacji, 
  • przygotowanie scenariuszy reklam filmowych 
  • produkcję reklam filmowych
  • projekty i przygotowanie do emisji bannerów i postów do Internetu

Focus Nation wspiera Fundację Onkologiczną Rakiety od ponad 3 lat. Poprzednio zrealizowana kampania 1% „Huston, mamy procent do zebrania” zdobyła nagrodę w konkursie Music+Sound Award.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się