Food truck sprzedający kanapki z “kobiecego mięsa” – mocna akcja przeciwko prostytucji w Izraelu

Food truck sprzedający kanapki z “kobiecego mięsa” – mocna akcja przeciwko prostytucji w Izraelu
Grupa zadaniowa ds. Organizacji handlu ludźmi i prostytucji (TFHT) oraz M&C Saatchi Tel Awiw rozpoczęły trudną kampanię informacyjna, aby wspierać ustawodawstwo w celu zakazania prostytucji w Izraelu.
O autorze
1 min czytania 2017-07-11

Z badań wynika, że śmiertelność wśród kobiet prostytutek jest 40 razy większa niż u reszty populacji. Większość kobiet w tym „zawodzie” nie przeżywa więcej niż 50 lat.

Uruchomiona we wrześniu akcja polegała na stworzeniu specjalnego food trucka, który zaparkowany został naprzeciw izraelskiego parlamentu, przekazując prostą wiadomość: Kobiety nie są produktem konsumpcyjnym. Kanapki „kobiece mięso” o nazwie „Breast Amal” i „Ribs of Yael” (Amal i Yael to najbardziej popularne izraelskie imiona) pakowane są w brązowe torebki papierowe i zawierają prawdziwe historie kobiet zajmujących się prostytucją.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Na samochodzie widzimy wizerunek kobiety, której ciało jest naznaczone i podzielona jest na kawałki jak ilustracja krów u rzeźnika.

Według badania Ministerstwa Spraw Społecznych i Usług Socjalnych w Izraelu 12 000 kobiet, mężczyzn i nastolatków zatrudnionych jest w prostytucji w tym kraju. Każdego roku setki nowych kobiet są popychane do pracy w tym zawodzie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Na sklepowych półkach, pośród mięs ułożono też i ludzkie sylwetki. “If you pay a prostitute, you’re financing human trading” tj. płacąc prostytutce finansujesz handel ludźmi. Pod takim hasłem w marcu zeszłego roku prowadzona została kampania zorganizowana na zlecenie rządu Luksemburgu.

Luksemburg jest krajem docelowym, do którego przekazywane są kobiety w celu rozwijania przemysłu seksualnego. Co roku 2,5 miliona osób staje się ofiarami handlu ludźmi.

PS2

Rok temu Badger&Winters stworzyło spot w ramach akcji społecznej „We are #WomenNotObjects”, która zwracała uwagę na problem, jakim jest uprzedmiotowianie i seksualizacja kobiet w przekazach reklamowych.