Forum IAB 2025: zintegrowana przyszłość – poznaliśmy agendę [PATRONAT]

Forum IAB 2025: zintegrowana przyszłość – poznaliśmy agendę [PATRONAT]
Tematem tegorocznej edycji konferencji Forum IAB 2025 jest zintegrowana przyszłość reklamy digital. Podczas wydarzenia, które odbędzie się 4 i 5 czerwca 2025 roku 100 prelegentów i ponad 1 000 uczestników przez dwa dni będzie wspólnie identyfikować problemy, szukać rozwiązań i kierunków dla sektora komunikacji oraz promować postawy, które definiują przyszłość branży.
O autorze
2 min czytania 2025-04-24

Konferencja Forum IAB 2025: zintegrowana przyszłość odbędzie się w warszawskim kinie Złote Tarasy (ul. Złota 59). Wśród keynote speakerów znaleźli się m.in. Andrzej Dragan i Maja Włoszczowska. Wydarzenie obejmuje siedem różnorodnych bloków:

  • „Nowe definicje wzrostu”,
  • „Człowiek i technologia/Człowiek i AI”,
  • „Między prywatnością a personalizacją”,
  • „Dobrostan, etyka i odpowiedzialność”,
  • „Inkluzywność, współpraca i transparentność”,
  • „Więcej niż Albo/albo”,
  • „Innowacja i prowokacja”.

Pełną agendę Konferencji IAB 2025 znajdziesz >> TUTAJ

– Identyfikacja napięć, problemów, wymagających obszarów zdaje się dziś kluczowa dla wyznaczenia właściwych kierunków rozwoju digitalu. Jesteśmy przekonani, że branża potrzebuje obecnie pochylić się wspólnie nad zagadnieniami sztucznej inteligencji, która potrafi zarówno pomagać, jak i przeszkadzać, ale także nad ważnymi dziś kwestiami personalizacji łączonej z ochroną prywatności. W centrum naszych zainteresowań coraz wyraźniej pojawia się też integracja zrównoważonych praktyk i odpowiedzialności społecznej w strategiach marketingowych. Na Forum IAB 2025 w gronie praktyków i osób dysponujących unikalną wiedzą będziemy rozmawiać o tym, jak najskuteczniej wykorzystać niezwykłe zdobycze technologii i rozwoju komunikacji, by osiągać sukces w branży, która staje się coraz bardziej wymagająca, jednocześnie oferując coraz większe możliwości – mówi Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska.

„Czy maszyny mogą myśleć?” i pozostała agenda

Konferencję otworzy sesja plenarna, a w niej wystąpienie „Czy maszyny mogą myśleć?” prof. Andrzeja Dragana. Fizyk teoretyk i popularyzator nauki opowie o najnowszych technikach uczenia rozumowania modeli językowych. Uczestnicy konferencji posłuchają m.in. o tym, że uczenie przez wzmocnienie pozwala pokonywać kolejne testy rozumowania, uważane dotąd za niemożliwe do sforsowania przez AI.

Sztuczna inteligencja pojawi się także w kontekście trudnych decyzji zakupowych w świecie mało wiarygodnych treści – „Konsumenta w obliczu AI” weźmie pod lupę prof. Dominika Maison z Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego.

O niebezpieczeństwach cyfrowej łatwowierności opowie Marta Głowacka, Digital Strategist z Mullenlowe Warsaw w wystąpieniu „Kiedy chałka staje się koniem”. Tytuł zainspirował humorystyczny viralowy „chałkoń”, stawiający branżę przed poważnym pytaniem o zaufanie do treści cyfrowych, szczególnie wśród osób starszych.

O przyszłości relacji między marketerami a agencjami w kontekście integracji, transparentności i technologii opowiedzą wieloletni praktycy i liderzy dużych firm rynku reklamowego, a obecnie całkowicie niezależni – Tadeusz Żórawski i Adrian Kawecki. Z kolei Wincenty Kokot, Business Development Director w agencji GoldenSubmarine, przedstawi własną refleksję na temat jasnych stron pracy w marketingu i wbrew powszechnemu przekonaniu skupi się nie tylko na problemach trawiących branżę, ale przede wszystkim na wartościach, które daje praca w takim miejscu.

Bartosz Malinowski, Regional President z Adform w prezentacji „Prywatność czy prywata, czyli na czym naprawdę zależy Big Techom?” opowie o tym, jakie zmiany w regulacjach i technologii faktycznie poprawiają ochronę prywatności, a które mogą prowadzić do dalszej centralizacji rynku i ograniczenia konkurencyjności. To wszystko w oparciu o fakty i aktualne trendy kształtujące przyszłość reklamy cyfrowej.

Nie mniej istotną kwestią we współczesnym świecie cyfrowym jest bezpieczeństwo najmłodszych internautów, dlatego w agendzie Forum IAB nie mogło zabraknąć wystąpień na ten temat. Aleksandra Załęska z Gemius oraz Konrad Ciesiołkiewicz z Państwowej Komisji ds. Przeciwdziałania Pedofilii dogłębnie przyjrzą się specyfice korzystania przez dzieci „z dobrodziejstw” internetu, przedstawią główne zagrożenia oraz wyzwania dla rynku digital. Przypomną również o poczuciu odpowiedzialności, by zachęcić do działań na rzecz ochrony nieletnich w sieci.

Zarejestruj się na Forum IAB 2025 już dziś

Wydarzenie Konferencja IAB 2025 jest akredytowane przez DIMAQ. Udział w konferencji to 40 punktów recertyfikacyjnych dla posiadaczy certyfikatu DIMAQ i dodatkowe 10 punktów za udział w warsztacie tylko dla profesjonalistów DIMAQ. Rejestracja na tegoroczną edycję Forum IAB już trwa, więc zarezerwuj miejsce i kup bilety. Patronem medialnym wydarzenia jest NowyMarketing.

Oprac.: D. Mizerska
Grafiki: mat. pras.