– Wierzymy w świat, w którym każdy może być kim chce, bez względu na rozmiar, wiek, płeć czy pochodzenie. Zalando pragnie stać się starting point for fashion – pierwszym wyborem osób kupujących modę. Niezależnie od tego, czy nasi klienci wolą miejski, klasyczny czy elegancki styl, chcemy, aby z pomocą Zalando mogli wyrazić swoją osobowość i charakter. Kierunek free to be wprowadza naszą markę na kolejny, wyższy poziom, który wpłynie na wszystkie przyszłe działania marketingowe na naszej platformie. Misją Zalando jest tworzenie marki, która wyraża, reprezentuje i umila codzienność milionom konsumentów w całej Europie – mówi Jonny Ng, director marketing strategy & campaigns w Zalando.
Współpraca z londyńską agencją Grey zaowocowała powstaniem kampanii, w której Zalando w pełen emocji sposób opowiada przejmujące historie osób, które mają odwagę być sobą i nosić to, co im się podoba, bez względu na opinię innych.
Zobacz również
– Bohaterowie kampanii to ludzie, którzy mają różne sylwetki, łamią stereotypy lub przeciwstawiają się tradycyjnym rolom przypisanym do płci. Mają odwagę pokazać światu kim są naprawdę, a moda jest dla nich jednym z sposobów na wyrażanie swojej osobowości. Chcemy, aby wszyscy nasi klienci czuli taką swobodę w wyrażaniu siebie. Jeśli możesz nosić to co chcesz i być kim chcesz, nic Cię nie powstrzyma – dodaje Jonny.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Reklama Free to be została wyreżyserowana przez Georgię Hudson z Wielkiej Brytanii, znaną z wcześniejszych współpracy z Nike, Under Armour i P!nk. Spot rozpoczyna się sceną charakterystycznego otwarcia kartonu z zamówieniem z Zalando przez modelkę Alice Hurel, która choruje na łysienie. Głos lektorki zaczyna wypowiadać słowa kampanii i przenosi do sceny z udziałem Leroya Mokgatle, nastoletniego baletmistrza, który tanecznym krokiem przechodzi przez ulice Lizbony.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kolejne ujęcie przedstawia modelkę plus size, Felicity Hayward, która pokazuje, co naprawdę oznacza bycie kimś wielkim i wyłania się z miejskich billboardów. Modelka i aktywistka Adwoa Aboah znajduje swoje miejsce i spokój w świecie pełnym chaosu, a Rain Dove, kwestionuje normy i definiowanie płci, będąc wieloma wersjami samego siebie. Głos lektorki wygłasza w tym czasie wyzwalający manifest i kończy reklamę przypominając, że możesz być kim chcesz , tak jak i jej bohaterowie. Zdjęcia do kampanii wykonał londyński fotograf James Pearson-Howes, który uchwycił swobodę ruchów oraz energię obsady, w tym modelki ruchu body positive, Emily Bador, oraz Frances Dunscombe, która zaczęła zajmować się modelingiem w wieku 82 lat.
Kampania będzie transmitowana w telewizji, radiu, billboardach, kanałach online oraz mediach społecznościowych.