Z badań przeprowadzonych przez CitizenGO wynika, że 66% Polaków jako główną przyczynę aborcji postrzega brak wsparcia kobiet w ciąży w ich najbliższym otoczeniu.
Autorzy kampanii diagnozują, że Polska jest obecnie krajem o bardzo ograniczonym dostępie do jakiejkolwiek pomocy dla kobiet w tzw. nieplanowanej ciąży. Wskazują m.in. kobiety, które chcą, mimo braku akceptacji otoczenia, urodzić i wychować mające się narodzić dziecko lub zaraz po porodzie oddać je do adopcji, ale pozostają często same ze swoim problemem.
Zobacz również
-
Piotr Szeleszczuk (Decathlon): Chcemy, żeby Work-Sport Balance było zapamiętane i zostało z nami na dłużej
-
#PrzeglądTygodnia [04.10-10.10.24]: jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce, alkotubki okiem prawników i marketerów, opinie nt. promocji „Fala tylko dla dorosłych”
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Chociaż badania społeczne, które przeprowadziła organizacja wśród dorosłych Polaków pokazują, że:
- 94% uważa, lub raczej uważa, że: „Każda kobieta od początku ciąży powinna być otoczona opieką lekarską”.
- 68% uważa, lub raczej uważa, że: „Życie człowieka należy bezwzględnie chronić od momentu poczęcia”.
- 66% uważa, lub raczej uważa, że: „Kobiety decydują się na aborcję głównie, gdy nie mają wsparcia w najbliższym otoczeniu”.
- 50% uważa, że: „Życie człowieka zaczyna się w momencie poczęcia”.
to jednocześnie:
- 50% jest zdania, lub raczej jest zdania, że: „Do 12-tego tygodnia ciąży aborcja powinna być dostępna na żądanie”.
- 36% wyraża opinię, lub raczej wyraża opinię, że: „Kobieta powinna mieć prawo przerwania ciąży w dowolnym momencie aż do narodzin”.
- 35% zgadza się, lub raczej się zgadza ze stwierdzeniem, że: „Płód do 12-tego tygodnia ciąży nie jest człowiekiem”.
- 26% sądzi, lub raczej sądzi że: „Opieka nad dziećmi z wadami wrodzonymi i nieuleczalnymi chorobami to strata pieniędzy”.
Tymczasem, podkreślają organizatorzy kampanii, każda kobieta i jej dziecko jest człowiekiem takim jak każdy z nas i ma prawo do pomocy i bycia traktowanym z godnością, która przysługuje każdemu człowiekowi.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
– Każda kobieta w ciąży ma prawo pokochać swoje dziecko od początku nawet jeśli na drodze do jego narodzin czuje się osamotniona lub jej najbliższe otoczenie nie akceptuje jej wyboru. Potrzeba w Polsce działań systemowych na rzecz stworzenia sieci pomocy kobietom w takich przypadkach, by podstawowym, legalnym wyborem nie była wizyta u ginekologa przepisującego antykoncepcję awaryjną, a nielegalnym zakup w internecie tabletek wywołujących aborcję farmakologiczną – komentuje przekaz kampanii Paweł Woliński, dyrektor CitizenGO Polska.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W ramach kampanii razem z Agencją Telescope przygotowany został spot TV 30’, a także printy do ekspozycji outdoor i strona informacyjna kampanii www.odpoczatku.org. Strona zawiera materiały kampanijne (spoty, grafiki) szczegóły przekazu kampanii, oraz wyniki badań.