Poza sloganem zmieniły się również grafika i dialogi wspólnie tworzące kampanijny content. W ten sposób Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę ponownie nagłaśnia palący problem, jakim jest brak odpowiednich zabezpieczeń w wirtualnym świecie odwiedzanym przez najmłodszych.
Zobacz również
„Nigdy nie wiadomo…”, (n)a „Niby wiadomo…”
Jubileuszowa odsłona kampanii powstała jako reakcja na liczne wydarzenia i wynikające z nich niebezpieczeństwa związane z wirtualną rzeczywistością. Duży wpływ na unowocześnienie grafik miała m.in. akcja „Pandora Gate”, podważająca kwestie zaufania do influencerów promujących marki w sieci.
fot. fdds.pl
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Poza postami w mediach społecznościowych, na stronie Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę można znaleźć podstawowe zasady bezpieczeństwa w sieci, o których powinni pamiętać rodzice najmłodszych. Co więcej, w witrynie nie brakuje też treści prawnych związanych z konsekwencjami nawiązywania kontaktów z małoletnimi za pośrednictwem telefonu i internetu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
„Cześć Aniu, tu Wojtek. Też mam 12 lat”
Oryginalna wersja akcji „Niby wiadomo, kto jest po drugiej stronie” została zapoczątkowana w lutym 2004 roku. Wówczas jej negatywnym bohaterem był dorosły mężczyzna podszywający się pod kilkunastoletniego chłopaka podczas wirtualnej rozmowy z Anią. „Nigdy nie wiadomo, kto jest po drugiej stronie” skupiała się na uwodzeniu nieletnich w wirtualnym świecie m.in. przy użyciu czatów internetowych. Nie brakowało reklam telewizyjnych, radiowych i prasowych.
fot. fdds.pl
Zdjęcie główne: Facebook/fdds.pl
PS „Pamiętaj, nie bierz od nieznajomych cukierków na ulicy” powtarzała moja mama. Plakaty tej kampanii mówią więcej niż tysiąc słów
W dobie cyfryzacji, dzieci spędzają w sieci więcej czasu niż dorośli. Szanse na spotkanie z nieznajomym w sieci są tak samo duże, jak na ulicy. To samo tyczy się zagrożeń.
PS2 Zastanów się, zanim opublikujesz zdjęcie swojego dziecka w internecie. Kampania wykorzystująca deep fake, która daje do myślenia
Mocna kampania Deutsche Telekom, niemieckiego właściciela działającej w Polsce sieci T-Mobile, porusza problem ochrony prywatności dzieci w internecie. Twórcy wykorzystali technologię deep fake – efekt z jednej strony przeraża, a drugiej budzi emocje i skłania do refleksji.