Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę oraz Krajowa Koalicja na Rzecz Ochrony Dzieci wzywają do solidarności z osobami pokrzywdzonymi i apelują o podpisanie manifestu sprzeciwiającego się przemocy wobec dzieci w Polsce.
Podpisując manifest, każda osoba może stać się częścią ruchu, który walczy o to, by dzieci w Polsce – bez wyjątku – miały prawo do szczęśliwego, bezpiecznego dzieciństwa. Manifest wzywa do stworzenia świata, w którym społeczeństwo:
Zobacz również
- reaguje, gdy dziecku lub nastolatkowi dzieje się krzywda,
- promuje pozytywne wzorce wychowawcze, które opierają się na szacunku i miłości,
- edukuje na temat praw dzieci i metod ich ochrony,
- słyszy i szanuje głos dzieci i daje im przestrzeń do wyrażania swoich potrzeb i obaw,
- wspiera inicjatywy i akcje społeczne, które promują bezpieczeństwo i dobrostan dzieci.
– Podpisanie manifestu to nie tylko symboliczny gest – to wyraz społecznej odpowiedzialności za przyszłość dzieci w Polsce. Naszym celem jest, aby każdy dorosły czuł się odpowiedzialny za bezpieczeństwo i rozwój najmłodszych. Każde dziecko zasługuje na bezpieczne dzieciństwo, wolne od przemocy – podkreśla Renata Szredzińska, prezeska Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.
Ogólnopolski sprzeciw wobec krzywdzenia dzieci
Kampania Dzieciństwo bez Przemocy to jednak nie tylko manifest. W ramach akcji trwającej od 8 października br. organizowane są wydarzenia edukacyjne, webinaria i szkolenia dla rodziców, dzieci oraz profesjonalistów, które mają pomóc w zapobieganiu przemocy. Kampania zakończy się 19 listopada 2024 roku, podczas Międzynarodowego Dnia Przeciwdziałania Przemocy Wobec Dzieci, kiedy to budynki w całej Polsce rozświetlą się na czerwono, symbolizując sprzeciw wobec przemocy.
– Z radością informujemy, że do tej pory do kampanii włączyło się już ponad 5000 instytucji, które poprzez swoje działania wspierają ideę dzieciństwa wolnego od przemocy. To pokazuje, jak wiele osób i organizacji chce budować lepszą przyszłość dla najmłodszych. Zachęcamy też kolejne podmioty do dołączania do tej inicjatywy poprzez zgłoszenia na stronie internetowej kampanii – mówi Monika Sajkowska, liderka kampanii „Dzieciństwo bez Przemocy” oraz wieloletnia prezeska Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Celem kampanii jest podniesienie świadomości społecznej na temat przemocy fizycznej i psychicznej, której doświadcza alarmująco duża liczba dzieci w Polsce. Kampania ma być impulsem do reagowania na przemoc i wspierania pozytywnych wzorców wychowawczych opartych na szacunku i miłości.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Głównym partnerem kampanii jest Rzeczniczka Praw Dziecka, a do akcji dołączyli także m.in. Librus jako partner strategiczny oraz Lidl Polska, który w ponad 900 sklepach wyemitował spot głosowy kampanii.
Zdjęcie główne: mat. pras.