Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Ponad 500 stron o mózgu i marketingu – zdobądź e-book „NeuroMarketing Insight” za darmo.

SZCZEGÓŁY

Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę zachęca do podpisania manifestu przeciwko przemocy wobec dzieci

Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę zachęca do podpisania manifestu przeciwko przemocy wobec dzieci
Każdego roku w Polsce około 30 dzieci traci życie w wyniku przemocy doświadczanej ze strony najbliższych, a ponad 79% dzieci i młodzieży przynajmniej raz w swoim życiu zetknęło się z przemocą lub zaniedbaniem.
O autorze
2 min czytania 2024-11-13

Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę oraz Krajowa Koalicja na Rzecz Ochrony Dzieci wzywają do solidarności z osobami pokrzywdzonymi i apelują o podpisanie manifestu sprzeciwiającego się przemocy wobec dzieci w Polsce.

Podpisując manifest, każda osoba może stać się częścią ruchu, który walczy o to, by dzieci w Polsce – bez wyjątku – miały prawo do szczęśliwego, bezpiecznego dzieciństwa. Manifest wzywa do stworzenia świata, w którym społeczeństwo:

  • reaguje, gdy dziecku lub nastolatkowi dzieje się krzywda,
  • promuje pozytywne wzorce wychowawcze, które opierają się na szacunku i miłości,
  • edukuje na temat praw dzieci i metod ich ochrony,
  • słyszy i szanuje głos dzieci i daje im przestrzeń do wyrażania swoich potrzeb i obaw,
  • wspiera inicjatywy i akcje społeczne, które promują bezpieczeństwo i dobrostan dzieci.

– Podpisanie manifestu to nie tylko symboliczny gest – to wyraz społecznej odpowiedzialności za przyszłość dzieci w Polsce. Naszym celem jest, aby każdy dorosły czuł się odpowiedzialny za bezpieczeństwo i rozwój najmłodszych. Każde dziecko zasługuje na bezpieczne dzieciństwo, wolne od przemocy – podkreśla Renata Szredzińska, prezeska Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.

Ogólnopolski sprzeciw wobec krzywdzenia dzieci

Kampania Dzieciństwo bez Przemocy to jednak nie tylko manifest. W ramach akcji trwającej od 8 października br. organizowane są wydarzenia edukacyjne, webinaria i szkolenia dla rodziców, dzieci oraz profesjonalistów, które mają pomóc w zapobieganiu przemocy. Kampania zakończy się 19 listopada 2024 roku, podczas Międzynarodowego Dnia Przeciwdziałania Przemocy Wobec Dzieci, kiedy to budynki w całej Polsce rozświetlą się na czerwono, symbolizując sprzeciw wobec przemocy.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Z radością informujemy, że do tej pory do kampanii włączyło się już ponad 5000 instytucji, które poprzez swoje działania wspierają ideę dzieciństwa wolnego od przemocy. To pokazuje, jak wiele osób i organizacji chce budować lepszą przyszłość dla najmłodszych. Zachęcamy też kolejne podmioty do dołączania do tej inicjatywy poprzez zgłoszenia na stronie internetowej kampanii – mówi Monika Sajkowska, liderka kampanii „Dzieciństwo bez Przemocy” oraz wieloletnia prezeska Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.

Celem kampanii jest podniesienie świadomości społecznej na temat przemocy fizycznej i psychicznej, której doświadcza alarmująco duża liczba dzieci w Polsce. Kampania ma być impulsem do reagowania na przemoc i wspierania pozytywnych wzorców wychowawczych opartych na szacunku i miłości.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Głównym partnerem kampanii jest Rzeczniczka Praw Dziecka, a do akcji dołączyli także m.in. Librus jako partner strategiczny oraz Lidl Polska, który w ponad 900 sklepach wyemitował spot głosowy kampanii.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zdjęcie główne: mat. pras.

PS Komitet Ochrony Praw Dziecka i PayU Polska wspólnie na rzecz zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży