W raporcie zostały wskazane schematy konsumpcji w mediach społecznościowych. Badanie przeprowadzono w kwietniu i maju 2021 roku. Ten trend e-commerce ma tendencję wzrostową – blisko 44% badanych zadeklarowało, że będzie coraz częściej dokonywało zakupów w social mediach, które są od ponad 5 lat częścią życia dla 71% respondentów tego badania.
Cele raportu:
Zobacz również
- Świadomość social commerce i live commerce w Polsce
- Oszacowanie wielkości rynku handlu społecznościowego na polskim rynku – jak duży jest ten rynek? Które platformy społecznościowe najskuteczniej napędzają handel społecznościowy w Polsce? Jakie kategorie produktów powinny inwestować w ten handel?
- Charakterystyka social commerce i live commerce – określenie pozycji i aktualnego stanu tego zjawiska:
– Zdefiniowanie profilu osób kupujących i sprzedających
– Określenie stopnia zaawansowania sprzedaży social/live commerce – potrzeby sprzedawców, najpopularniejsze branże, sposoby sprzedaży, modele biznesowe
– Charakterystyka klientów social/live commerce – potrzeby kupujących, najpopularniejsze branże, drivery i bariery zakupowe, częstotliwość i wartość zakupów, stopień zadowolenia z tej formy zakupu
– Narzędzia potrzebne do rozwoju handlu z wykorzystaniem social media
– Powiązanie social commerce z e-commerce i pozostałymi platformami sprzedażowymi
– Formy płatności w social commerce - Wskazanie aktualnych schematów konsumpcji social media – czas poświęcany na SoMe, dynamika zmian zachowań na przestrzeni czasu, przyczyny i cele korzystania z SoMe
- Określenie otwartości na zjawisko social commerce i live commerce w Polsce
Metodologia
Badanie przeprowadzone w kwietniu 2021 na grupie ponad 1000 osób.
- OMNIBUS na panelu internetowym (CAWI)
- Badanie CAWI – badanie realizowane na panelu internetowym połączone z otwartą rekrutacją w social mediach i mailingiem kierowanym do grupy docelowej.
Główne wnioski z raportu:
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
- 27% Polaków dokonało zakupu za pośrednictwem mediów społecznościowych
- 25%, co czwarty Polak dokonał w zakupu w trakcie transmisji live (na żywo) w social mediach, w tym 10% robi zakupy w ten sposób często. Na tle penetracji social commerce jest to niezwykle wysoki wynik!
- 18% Polaków sprzedaje w social mediach!
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Pełny raport można pobrać na stronie www.kobietyebiznesu.pl/wp-content/uploads/2021/06/Raport-social-live-commerce-Fundacja-Kobiety-e-biznesu.pdf