Mechanizm akcji jest bardzo prosty. Podstawowa kwestia to pozostanie w domu i przejrzenie swoich szaf i regałów. Jest duża szansa, że znajdą się tam rzeczy, które będzie można podarować Fundacji. Na pewno każdy z nas ma przedmioty, które gromadzi latami, a co dzień z nich nie korzysta (także nietrafione prezenty czy meble po ich wymianie w domu lub biurze).
– Zbieramy ubrania, książki, płyty CD, DVD, zabawki, piękne rzeczy, meble – wszystko zarówno dla dorosłych, jak i dzieci – mówi Filip Suprowicz, dyrektor Fundacji.
Zobacz również
Kiedy minie kwarantanna, zebrane rzeczy można będzie przekazać do jednego z pięciu sklepów charytatywnych Sue Ryder lub skontaktować się z Fundacją, która odbierze je bezpośrednio od darczyńców. Organizacja prosi również o kontakt osoby, które mogą pomóc w transporcie darów od innych osób. Szczegóły akcji dostępne są na stronie dobreporzadki.pl.
Sklepy charytatywne
Idea sklepów charytatywnych jest niezmienna od lat: darczyńcy zwalniają miejsce w swoich szafach i ofiarowują rzeczy, które następnie Fundacja sprzedaje. Zysk przekazywany jest na działania statutowe Fundacji Sue Ryder, czyli przede wszystkim wsparcie osób starszych, chorych i niepełnosprawnych. Korzyści jest jednak więcej – zyskują również mniej zamożni klienci, którzy za sprawą sklepów Sue Ryder mają dostęp do często wspaniałych gatunkowo rzeczy w atrakcyjnych cenach. Ponadto koncepcja sklepów charytatywnych doskonale wpisuje się w ideę circular economy, czyli gospodarki o obiegu zamkniętym, gdzie przez powtórne używanie rzeczy minimalizuje się ilość odpadów i ogranicza wykorzystywanie nowych surowców. W kontekście epidemii koronawirusa #dobrzeporzadki są ważne dla samej Fundacji, której dary bardzo pomogą wrócić do pracy po epidemii. Jest o co walczyć, dlatego Fundacja zachęca do dzielenia się w mediach społecznościowych komentarzami, zdjęciami czy filmami z hashtagiem #dobreporzadki.
– W związku z pandemią musieliśmy czasowo zamknąć sklepy charytatywne, by chronić swoich pracowników oraz gości, często seniorów – podkreśla Filip Suprowicz.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
To duża zmiana w funkcjonowaniu organizacji, bo sklepy od lat zapewniały przychody pozwalające utrzymać i rozwijać Fundację, a przede wszystkim pomagać potrzebującym. Teraz zostały koszty, próba ocalenia miejsc pracy i lokali, słowem bitwa, by koronawirus nie zatrzymał ponad 60-letniego dzieła.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Mimo trudności szukamy rozwiązań na ten trudny czas oraz na to, co zastaniemy po nim. Stąd akcja #dobreporzadki. Zostańmy w domu i mimo wszystko spróbujmy ten czas przekuwać dalej w dobro, także w ramach akcji #dobreporzadki. Z serca za to dziękuję w imieniu Fundacji, naszych pracowników i osób, którym pomagamy – podsumowuje znana aktorka Halina Rowicka, członek zarządu Fundacji Sue Ryder.
Kampania #dobreporzadki ruszył 6 kwietnia br. w mediach tradycyjnych, społecznościowych i w serwisie dobreporzadki.pl. Działania komunikacyjne wesprze agencja keyPR.