Funkcja Community Help została uruchomiona 31 marca br. i od dziś jest dostępna również dla użytkowników w Polsce, którzy mogą uzyskać do niej dostęp w Centrum informacji o koronawirusie (COVID-19) lub odwiedzając: facebook.com/covidsupport. Tam mogą oni zwracać się o pomoc do swoich sąsiadów lub ją oferować, a także przekazywać datki na rzecz fundacji charytatywnych. Może to być dowolna forma pomocy, na przykład zakupy dla starszych sąsiadów lub wolontariat przy dystrybucji żywności.
To pierwszy przypadek wykorzystania funkcji Community Help w obliczu globalnego kryzysu zdrowotnego. Bazuje ona na istniejących narzędziach reagowania kryzysowego na Facebooku, mających na celu maksymalne ułatwienie ludziom podejmowania działań i uzyskiwania pomocy w nagłej potrzebie. Funkcja Community Help została uruchomiona po raz pierwszy w 2016 r., aby pomóc ludziom w uzyskaniu pomocy w sytuacji klęsk żywiołowych.
Zobacz również
Poza Community Help, Facebook kontynuuje wzmożone wysiłki aby dawać ludziom dostęp do aktualnych i wiarygodnych informacji, pomocnych treści i sposobów działania. W ramach tych starań, dwa tygodnie temu firma uruchomiła Centrum informacji o koronawirusie (COVID-19), jako centralne miejsce, w którym ludzie mogą uzyskać najnowsze informacje od krajowych i światowych organów ds. zdrowia, a także zapoznać się z najlepszymi praktykami w zakresie zapobiegania rozprzestrzenianiu się wirusa. Centrum informacji, które można odwiedzić pod adresem: www.facebook.com/covid19, jest obecnie dostępne w ponad 30 krajach i w nadchodzących dniach zostanie uruchomione w kolejnych.
Dotychczas ponad miliard osób zostało skierowane do informacji z zasobów organów służby zdrowia za pośrednictwem Centrum informacji oraz powiadomień edukacyjnych na Facebooku i Instagramie, a ponad 100 milionów z nich kliknęło w nie, aby dowiedzieć się więcej bezpośrednio z tych źródeł.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach