To pierwsza w Polsce komercyjna aplikacja na silnik ARKit oraz pierwsza na świecie tego typu integracja łącząca technologię ARKit ze sprzętem IoT (Internet of Things).
Firmy rozpoczęły pracę nad rozwiązaniem na długo przed wprowadzeniem przez Apple na rynek komercyjny systemu iOS 11 i ARKit, gdy wczesna wersja silnika była dostępna jedynie dla deweloperów. AR – augmented reality, czyli „rozszerzona rzeczywistość” pozwala na wyświetlanie modeli 3D i ich obserwację przez ekran telefonu czy tabletu. Nowy silnik ARKit zrewolucjonizował branże rozszerzonej rzeczywistości, dając nam możliwość wykorzystywania dowolnej płaskiej przestrzeni jako pole gry, na której wyświetlają nam się trójwymiarowe, animowane modele 3D. Na przykładzie wybranych lokalizacji Gdańska, w tym Olivia Business Center czy Stadionu Energii, GPEC i Delivr prezentują nowoczesne rozwiązania miast przyszłości w formie angażujących mini-gier.
Zobacz również
– W Delivr zawsze jesteśmy na bieżąco z nowinkami technologicznymi. Tworząc koncept aplikacji dla GPEC, postanowiliśmy połączyć nowy, rewolucyjny silnik ARKit z autorskim modułem aplikacji, pozwalającym na obsługę sprzętów IoT, które powoli wkraczają na rynek polski. W niedalekiej perspektywie każdy będzie zarządzał ciepłem czy oświetleniem przez telefon bądź tablet, np. zwiększał ogrzewanie przed powrotem do domu. Chcieliśmy pokazać te funkcjonalności w ciekawy, interaktywny sposób, prezentując dane funkcjonalności w formie mini-gier w rozszerzonej rzeczywistości – zaznacza Szymon Wegner, dyrektor kreatywny Delivr.
Podczas interaktywnego spaceru po stolicy Pomorza można sprawdzić jak naładować samochód elektryczny, zmienić zdalnie iluminację świetlną czy w inteligentny sposób zarządzać w domu czy biurze takimi elementami jak ciepło. Umożliwia to fakt, że aplikacja zintegrowana jest m.in. z żarówkami Philips Hue oraz z termostatem NEST – sprzętem IoT (internet of things). To pierwsza tego typu integracja na świecie, mająca na celu przybliżenie obu technologii szerszej publiczności w ciekawy, angażujący sposób.
Zapraszamy do obejrzenia krótkiego wideo ukazującego działanie aplikacji:
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Firmy kojarzone z „nudnymi” branżami, takimi jak energetyka, wcale niekoniecznie takie są. Na naszym przykładzie widać, że w czasach innowacji, każdy powinien być innowacyjny. To trochę tak jak, nie będąc w social mediach, nie istnieje się w pełni w realu – podkreśla Grzegorz Blachowski, kierownik działu PR.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Stworzenie aplikacji wpisuje się w działania GPEC związane z ekologią i smart city. Stanowi odpowiedź na politykę klimatyczną i ważne cele, które stoją przed Polską, Europą i światem w zakresie OZE czy efektywności energetycznej. Pomorska firma poszerza swoje portfolio ofertowe o usługi związane z facility management, stale zwiększając zarządzaną powierzchnię biurowców i centrów komercyjnych. Aplikacja umożliwia prezentację produktów i usług firmy w rozszerzonej rzeczywistości.
– Zmiany są nieuchronne i albo pójdzie się naprzód, z duchem czasu albo zostanie w tyle. Nowoczesne miasta są przyszłością, która prędzej czy później nastąpi, a GPEC chce w tym uczestniczyć – dodaje Grzegorz Blachowski.
Aplikacja została zaprezentowana w Gdańsku na Targach SmartMetropolia.