TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Gadżety erotyczne, afrodyzjaki i bielizna, czyli zakupy walentynkowe w sieci

Walentynki tuż tuż. Widać to szczególnie w centrach handlowych, w których witryny sklepowe ozdobione serduszkami mają przypomnieć wszystkim zakochanym o zbliżającym się święcie. Ale nie tylko.
O autorze
2 min czytania 2013-01-31

Jak pokazują dane porównywarki cen Nokaut.pl Polacy coraz chętniej poszukują upominków dla bliskiej osoby w sieci, a popularność produktów z kategorii Erotyka, wzrosła prawie o 150% w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Na dwa tygodnie przed Walentynkami zaczyna się prawdziwe zakupowe szaleństwo. Sklepy oferują różnego rodzaju prezenty dla zakochanych, a salony z bielizną przeżywają oblężenie. Polacy wybierając określone produkty starają się wyrazić swoją romantyczną naturę. Jak się jednak okazuje, wraz ze zmianą sposobu dokonywania zakupów z offline na online zmienia się także rodzaj wybieranych produktów, a romantyzm ustępuje miejsca ciekawości.

W miesiąc przed Walentynkami zainteresowanie gadżetami erotycznymi w naszym sklepie wzrosło o prawie 30% – mówi Bartłomiej Urlik, właściciel sklepu www.eRozkosz.pl – W tym roku z okazji zbliżającego się święta zakochanych użytkownicy poszukiwali przede wszystkim wibratorów dla par (We-Vibe2 i We-Vibe3), ale ogromną popularnością cieszyły się również wibratory klasyczne, kulki gejszy oraz pierścienie erekcyjne dla mężczyzn – dodaje.

Porównywarka cen Nokaut.pl zanotowała w 2013 roku znaczący wzrost zainteresowania Użytkowników kategorią Erotyka. Z analizy ruchu na stronie w pierwszym miesiącu 2012 i 1013 wynika, że kategoria ta ma aż o 30% większą dynamikę wzrostu od najpopularniejszej w całym serwisie kategorii Dom i ogród. Co więcej, w ciągu roku, znacząco zmieniły się preferencje zakupowe Użytkowników w jej obrębie.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W tym roku liczy się zabawa i… zdrowie

Porównując tegoroczne wyniki z wynikami z 2012 roku, widać wyraźny spadek zainteresowania Użytkowników Bielizną erotyczną (o 13% w odniesieniu do całego ruchu w kategorii Erotyka) oraz znaczący, bo aż 15% wzrost zainteresowania produktami z zakresu Sprzętu erotycznego. Największym zainteresowaniem w tej kategorii produktów cieszą się wibratory, nakładki i pierścienie erotyczne oraz korki i wtyczki analne. O 3% wzrosło również zainteresowanie produktami z zakresu zdrowia intymnego.

Tym samym, najpopularniejszymi kategoriami produktowymi w Erotyce w styczniu 2013 roku są w kolejności: sprzęt erotyczny (wygenerował aż 40% ruchu w Erotyce), zdrowie intymne (18% całego ruchu w danej kategorii) i bielizna erotyczna (17%). Gadżety erotyczne, akcesoria i bielizna BDSM, feromony i afrodyzjaki oraz olejki i żele erotyczne zanotowały mniej jak 5% popularności każde w odniesieniu do ruchu opisywanej kategorii.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W zakresie sprzętu erotycznego prym wiodą wibratory, których poszukiwało dotychczas 20% Użytkowników odwiedzających kategorię Sprzęt erotyczny. Producenci, cieszący się największą popularnością w Nokaut.pl to: Lelo, Odeco, Toy Joy, Durex i Fun Factory.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Aż 75% osób odwiedzających kategorię Zdrowie intymne poszukiwało specyfików na potencję i erekcję. Obecnie największą popularnością cieszą się produkty firm: Aflofarm, Cobeco Pharma, Simply You A.S. oraz Puritan Pride.

W przypadku bielizny erotycznej, to podobnie jak w minionym roku, największą uwagę Użytkowników skupiły komplety erotyczne (35% ruchu w ramach kategorii Bielizna erotyczna), wśród których najczęściej wybierano produkty firm: Hustler, Axami, Andalea oraz Jamais Vecu. Umiarkowaną popularnością cieszyły się również kostiumy erotyczne (13% ruchu), erotyczne majtki damskie (9%) i męskie (7%).

Najczęściej poszukiwane w Nokaut.pl:

Użytkownicy Nokaut.pl przed świętem zakochanych w 2013 r. najczęściej poszukują:

  1. Wtyczki i korki analne
  2. Żele erotyczne
  3. Masażer prostaty
  4. Filmy erotyczne
  5. Bielizna erotyczna

Jak widać, zarówno w zwiększonym ruchu w kategorii Erotyka, jak również w rodzaju poszukiwanych produktów, pomysły na urozmaicenie życia erotycznego Polacy czerpią nie tylko z sypialni ale przede wszystkim z internetu. Do tego największy, bo niemal 300% wzrost popularności sprzętu erotycznego i niemal 200% wzrost zainteresowania gadżetami erotycznymi rok do roku w ramach Nokaut.pl, pokazuje, że Polacy szczególnie przed Świętem Zakochanych są nie tylko romantyczni, ale przede wszystkim ciekawi i odważni w realizowaniu swoich erotycznych fantazji.

* Dane dotyczą okresu od 5 stycznia 2013 do 25 stycznia 2013 roku. Porównania roczne odnoszą się do okresów: 5 stycznia 2012 – 25.01.2012 oraz 5.01.2013 – 25.01.2013