W tegorocznej edycji Effie Awards, w kategorii Retail/Kanały sprzedaży, srebrną statuetkę otrzymała druga edycja słynnej kampanii lojalnościowej – „Gang Świeżaków Powraca”, przeprowadzonej w sieci sklepów Biedronka. Koncept został stworzony w oparciu o autorską, międzynarodową koncepcję TCC Global, agencji specjalizującej się w projektowaniu i realizacji kampanii lojalnościowych m.in. dla sieci handlowych, stacji paliw, czy restauracji szybkiej obsługi w kilkudziesięciu krajach na świecie.
– „Gang Świeżaków” zawdzięcza swój sukces przemyślanej kompilacji składników kampanii lojalnościowej, której celem jest nie przyciągniecie klienta atrakcyjną promocją, ale podziękowanie mu, że robi zakupy w naszym sklepie. Po pierwsze mamy jej aspekt edukacyjny, czyli promocję regularnego spożywania warzyw i owoców. Do tego dołożyliśmy prosty mechanizm pozwalający otrzymać zabawkę robiąc codzienne zakupy i oczywiście urocze pluszaki, które skradły serca najmłodszych. Dzięki temu kampania trafiła do swojej grupy docelowej: rodziców i dzieci – komentuje Bartłomiej Górzny z TCC Retail Marketing.
Zobacz również
Do tej pory Biedronka przeprowadziła trzy odsłony kampanii – „Gang Świeżaków”, „Gang Świeżaków Świątecznie” i „Gang Świeżaków 2”. Po ostatniej z nich TCC Retail Marketing we współpracy z Nielsenem przeprowadziło badanie mające na celu sprawdzenie jak polscy konsumenci oceniają tę akcję. Ponad 83% ankietowanych oczekuje kolejnych edycji podobnych kampanii lojalnościowych, a 56% ankietowanych zgodziło się ze stwierdzeniem, że w ten sposób „Biedronka ceni moją lojalność”.