Billboardy są częścią długoterminowej kampanii stowarzyszenia pod hasłem „Cena futra”. Autorem rysunków, które znalazły się na outdoorowych nośnikach, jest Bartek Heller. W swoich pracach czternastolatek z Białegostoku zwraca uwagę na cierpienie zwierząt wykorzystywanych w przemyśle spożywczym i odzieżowym.
Swoje rysunki postanowił wysłać aktywistom Stowarzyszenia Otwarte Klatki, których poruszyła wrażliwość nastolatka. Otwarte Klatki zaproponowały Bartkowi współpracę przy kampanii outdoorowej, której efektem jest 59 billboardów w Łodzi, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Szczecinie, Katowicach, Warszawie i Białymstoku.
Zobacz również
Rysunki Bartka przedstwiają norkę i lisa – napis na plakacie z norką w chmurach mówi „gazem zadusili, będą mnie nosili”, a przy lisie podpiętym pyskiem i odbytem do kontaktu (na fermach futrzarskich lisy są zabijane przez porażenie prądem – elektrody są wkładane właśnie do pyska i odbytu zwierzęcia) widnieje napis „zabrali mi futerko, bo nie jestem modelką”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Prace Bartka bardzo nas wzruszyły i cieszymy się, że mogliśmy je pokazać szerszej publiczności w ramach kampanii przeciwko hodowli zwierząt na futro. Politycy po raz kolejny zapomnieli o milionach zwierząt, które każdego roku cierpią na fermach futrzarskich. Ponownie złamali dane społeczeństwu obietnice. Mamy nadzieję, że billboardy z rysunkami Bartka dobitnie im o nich przypomną – mówi Anna Iżyńska ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki.
W ramach kampanii stowarzyszenie stworzyło petycję w internecie, której celem jest wprowadzenie zakazu hodowli zwierząt na futro.
PS
Należące do grupy Kering marki Alexander McQueen i Balenciaga poinformowały o rezygnacji z wykorzystywania futer naturalnych w swoich kolekcjach. Wcześniej podobną decyzję podjęły m.in. domy mody Gucci oraz Prada.
PS2
W lipcu 2020 roku na terenie 8 polskich miast pojawiły się billboardy i citylighty przedstawiające kurczaka na fermie przemysłowej. Nośniki reklamowe nawiązują do minionej kwarantanny, pokazując, że brojlery w chowie przemysłowym, w przeciwieństwie do ludzi, nie mają możliwości uciec od swojego zamknięcia i choroby.
PS3
W 2019 roku Stowarzyszenie Otwarte Klatki ruszyło z kampanią pod hasłem „Cena Futra”, w ramach której aktywiści dążą do zakazu hodowli zwierząt na futro w Polsce. W akcję włączyły się aktorki Magdalena Różczka i Maja Ostaszewska oraz blogerka Macademian Girl.