Jej celem jest zwrócenie uwagi opinii publicznej na rolę służb publicznych w Polsce i na kwestie odpowiedzialności społecznej za losy rodzin tych, którzy w swojej codziennej pracy narażają za nas życie. To również początek dyskusji społecznej, o tym, czym dzisiaj jest patriotyzm i kim są współcześni bohaterowie. Kampania została objęta honorowym patronatem Rzecznika Praw Dziecka, ministra Marka Michalaka.
„Dla większości Polaków (90 proc.) słowo patriotyzm jest rozumiane w sposób tradycyjny – jako walka o ojczyznę i poświęcenie dla niej – czyli w sposób odległy od tego, jak wygląda współczesne życie w Polsce, pozbawione wojen i konieczności podejmowania takich działań. Mimo tradycyjnego rozumienia patriotyzmu, zmieniło się rozumienie tego, kto jest obecnie patriotą – to nie tylko Ci co walczą o ojczyznę, ale również Ci, dzięki którym żyje nam się lepiej i bezpieczniej: strażacy, policjanci, żołnierze i ratownicy. To są bohaterowie czasu pokoju” – mówi prof. UW Dominika Maison (Dom Badawczy Maison), odpowiedzialna za realizację badań społecznych, wykonanych na zlecenie Fundacji Dorastaj z Nami.
Zobacz również
Fundacja Dorastaj z Nami powstała w 2010 roku, wspiera dzieci osób, które straciły życie lub zdrowie w trakcie pełnienia służby. „Wspieramy proces edukacyjny dzieci i młodzieży objętych opieką, a w szczególności współfinansujemy indywidualne potrzeby, związane z ich rozwojem intelektualnym, nauką, wychowaniem czy zainteresowaniami” – mówi Magdalena Pawlak, Prezes Zarządu Fundacji Dorastaj z Nami. –„Sądzimy, że ludzie, którzy bohatersko oddają swoje życie w imię naszego bezpieczeństwa, zasługują na nasz szacunek i odpowiedzialność wobec pozostawionych przez nich dzieci” – dodaje Magdalena Pawlak.
Kampania wystartowała w telewizji prasie i radio 23 lutego 2015. W działania marketingowe zaangażowali się przedstawiciele Wojska, Straży Pożarnej i Policji. Za strategię, kreację i realizację działań ATL i BTL odpowiada agencja marketingu społecznego Telescope.
„Wszyscy znamy tę filmową scenę, w której umierający bohater prosi przyjaciela, żeby ten zaopiekował się jego dziećmi. Takiej prośbie nie sposób odmówić. Wykorzystaliśmy ten motyw i wokół niego zbudowaliśmy przekaz kampanii” – mówi Malina Wieczorek, dyrektor Telescope.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Spoty będą emitowane w ramach bezpłatnego czasu dla organizacji pożytku publicznego w kanałach TVP (TVP 1, TVP 2, TVP INFO, TVP REGIONALNA, TVP POLONIA i TVP KULTURA) oraz w TVN (TVN, TVN 7, TVN Style, TVN Turbo i TVN Meteo), a także w kinach Cinema City i Multikinie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W ramach kampanii społecznej przeprowadzono badanie opinii publicznej, zrealizowano spot telewizyjno-kinowy w wersji 30” i 45”, spot radiowy oraz plakaty. Powstała też seria przejmujących reportaży pod opieką dziennikarską Tomasza Sekielskiego (Kombinat Medialny), przedstawiających konkretne osoby związane ze służbą publiczną i ich, niejednokrotnie tragiczne, historie życia. Zaplanowano również działania w internecie i w mediach społecznościowych.
Reżyserem spotu kampanii jest Florian Malak, produkcja MOJO FILMS, zdjęcia do materiałów drukowanych autorstwa Radka Polaka, zdjęcia PR autorstwa Jerzego Mańkowskiego.
Dzięki współpracy z grupą Agora pozyskano emisje w prasie i radio (TOK FM, Złote Przeboje Roxy) , na citylightach, scrollach i autobusach (AMS). Media pozyskuje Telescope i dom mediowy Media On. Za działania PR odpowiada agencja AM Art-Media, a ze strony Fundacji – Edyta Bach.