Satyryczna grafika „Gdzie jest hajs na futbol kobiet?” Justyny Dziabaszewskiej, nie tylko ilustruje pasję i zaangażowanie piłkarek, ale i opowiada wielowątkową narrację o ich sytuacji w Polsce. Pytanie i stylistyka są nawiązaniem do znanego motywu popkultury „Gdzie jest Wally?” i poszukiwania na ilustracji zaginionej postaci oraz zaproszeniem szerokiej publiczności do rozwikłania zagadki dyskryminacji kobiet w sporcie.
Zobacz również
Na początku lipca na wiatach przystankowych w Poznaniu pojawiły się plakaty z pytaniem „Trzeba Mieć Jaja?”. Pierwszy komunikat miał na celu wzbudzenie zainteresowania wśród odbiorców. 16 lipca pojawił się drugi plakat odsłaniający szczegóły akcji: sylwetki piłkarek, hasło przewodnie oraz hasztag #NoBezJaj.
Akcja organizowana przez Towarzystwo Sportowe Polonia Poznań ma na celu wzbudzenie większego zainteresowania futbolem kobiecym. Główną ideą akcji jest zwrócenie uwagi na potencjał, jaki tkwi w kobiecej piłce nożnej oraz walka z przeszkodami, przez które ten potencjał nie może być wykorzystany. Mowa tu o dysproporcjach zarówno na poziomie finansowania, organizacji, jak i widzialności w mediach.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing