Trzeba mieć jaja? Polonia Poznań promuje futbol kobiecy

Trzeba mieć jaja? Polonia Poznań promuje futbol kobiecy
Na przystankach tramwajowych i autobusowych w Poznaniu pojawiły się tajemnicze plakaty z hasłem „Trzeba mieć jaja?”. Akcja organizowana przez Towarzystwo Sportowe Polonia Poznań ma na celu wzbudzenie większego zainteresowania futbolem kobiecym.
O autorze
1 min czytania 2018-07-20

Na początku lipca na wiatach przystankowych w Poznaniu pojawiły się plakaty z pytaniem „Trzeba Mieć Jaja?”. Pierwszy komunikat miał na celu wzbudzenie zainteresowania wśród odbiorców. 16 lipca pojawił się drugi plakat odsłaniający szczegóły akcji: sylwetki piłkarek, hasło przewodnie oraz hasztag #NoBezJaj. Autorem projektu jest Dziabaszewska.

Akcja organizowana przez Towarzystwo Sportowe Polonia Poznań ma na celu wzbudzenie większego zainteresowania futbolem kobiecym. Główną ideą akcji jest zwrócenie uwagi na potencjał, jaki tkwi w kobiecej piłce nożnej oraz walka z przeszkodami, przez które ten potencjał nie może być wykorzystany. Mowa tu o dysproporcjach zarówno na poziomie finansowania, organizacji, jak i widzialności w mediach.

W obecnych (pomundialowych) okolicznościach organizatorzy są w pełni przekonani, że popularyzacja i wsparcie żeńskiej piłki nożnej wyjdzie wszystkim na dobre, a dziewczyny i kobiety mające ogromne serce do gry, gdy tylko stworzy im się odpowiednie warunki, wykorzystają swoją szansę, by osiągnąć mistrzostwo.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W ramach akcji powstał fanpage „Trzeba Mieć Jaja?”, na którym będą publikowane treści związane z kobiecą piłką, teksty w sposób krytyczny odnoszące się do obecnych w środowisku zjawisk nierówności, dyskryminacji, seksizmu, lekceważącego podejścia do żeńskiego wydania futbolu.

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

O nierówności w świecie sportu dużo mówiła także Abby Wambach podczas jednego z wydarzeń towarzyszących tegorocznemu festiwalowi kreatywności w Cannes. Amerykańska gwiazda piłki nożnej i dwukrotna mistrzyni olimpijska w szczególności zwróciła uwagę na dysproporcje w zarobkach kobiet i mężczyzn, a także podkreślała, że kobiety muszą przestać bać się porażki i zacząć walczyć o swoje.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS 2

Najgorętsza reklama Nike, która pobudziła Internet, była nawiązaniem do jednej z najbardziej rozpoznawalnych piosenek w Rosji. W spocie marka przełamuje stereotyp mówiący o tym, że dziewczynki są zrobione z plotek, kwiatków i marmolady.

PS 3

Mundial 2018 za nami. Ciekawe przykłady reklam i gadżetów związanych z rozgrywkami możecie zobaczyć w przygotowanych przez nas materiałach: