Podczas Mistrzostw Świata w Rosji w meczu z Serbią 27 czerwca po sfaulowaniu przez rywala przy linii bocznej Neymar zaczął turlać się z zaskakującą prędkością, czym rozbawił kibiców na całym świecie i stał się tematem licznych memów.
Zobacz również
Do boiskowych tricków piłkarza nawiązało KFC z Republiki Południowej Afryki (wideo zostało opublikowane na kanale KFC South Africa 15 czerwca).
PS INEM
[aktualizacja 8.07] 75,8% połączeń z numerem 112 nie oznacza sytuacji awaryjnych – portugalskie służby medyczne nawiązują do tricków Neymara.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS2 Ikea
Mistrzostwa Świata w piłce nożnej nie mogą obyć się bez komentarza Ikei. Marka wie, że oglądanie meczu może podzielić domowników, dlatego przygotowała specjalne zestawy kanap:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS3 Carlsberg: Caviar
Co wspólnego mają Dania – ojczyzna Carlsberga i Rosja? Zamiłowanie do kawioru, rzecz jasna. Marka wspiera narodową drużynę Danii od 40 lat. W tym roku koncern postanowił zrobić coś kreatywnego i zamiast stawiać na konwencjonalne akcje marketingowe zagrzewające piłkarzy do walki, we współpracy z mistrzem kuchni molekularnej, stworzył kawior z… piwa.
PS4 Caltex: CahillTex is here
Do MŚ 2018 nawiązała także australijska firma naftowa Caltex, angażując weterana futbolu, Tima Cahilla i zmieniając nazwę na CahillTex:
PS5 National Centre for Domestic Violence: If England got beaten, so will she
Wraz z występami narodowej drużyny piłkarskiej wzrasta liczba przypadków przemocy domowej. Angielskie National Centre for Domestic Violence ruszyło z mocną kampanią społeczną informującą o problemie:
- >>> MŚ 2018: top reakcji marek po meczu Japonia – Polska
- >>> MŚ 2018: reklamy i gadżety [przegląd]
- >>>MŚ 2018: Polska. Witaj tutaj! – POT promuje nasz kraj podczas mundialu w Rosji
- >>> MŚ 2018: reklamy i gadżety – kreatywność czy żenada? [opinie]
- >>> MŚ 2018: ceremonia otwarcia [opinie]
- >>> MŚ 2018: 7 najlepszych real-time marketingowych zagrań marek
- >>> MŚ 2018: MŚ 2018: top reakcji marek po meczu Polska – Kolumbia
- >>> MŚ 2018: przewodnik, jak pokonać Szwecję na okładce The Times