MŚ 2018: reklamy i gadżety [przegląd]

MŚ 2018: reklamy i gadżety [przegląd]
Od 14 czerwca do 15 lipca wzrok wszystkich kibiców piłkarskiego świata będzie zwrócony na stadiony w Rosji, gdzie najlepsze reprezentacje powalczą o prestiżowe trofeum. Do sportowych zmagań przygotowują się nie tylko piłkarze, ale również reklamodawcy.
O autorze
2 min czytania 2018-06-14

Szacuje się, że około 3,5 miliarda ludzi obejrzy sportowe zmagania przed telewizorami, w ponad 200 krajach. To świetny czas dla marketerów. Miesiąc przed rozpoczęciem piłkarskich finałów Mistrzostw Świata w Rosji ponad 60 proc. Polaków nie potrafiło, w badaniu świadomości spontanicznej, wskazać żadnej marki kojarzącej się z wydarzeniem. W odpowiedzi na pytanie o marki kojarzące się z finałami Mistrzostw, najwięcej wskazań otrzymały: Coca-Cola (13 proc.), Adidas (7 proc,), Pepsi (5 proc.), Nike (5 proc.) oraz Visa (4 proc.). Trzy z nich: Coca-Cola, Adidas i Visa to oficjalni partnerzy FIFA.

>>> MŚ 2018: reklamy i gadżety – kreatywność, czy żenada [opinie]

Z reklam zdecydowanie najbardziej kojarzymy Roberta Lewandowskiego (85 proc. respondentów) – co nie jest zaskoczeniem biorąc pod uwagę liczbę kampanii, w których jest obecny. 37 proc. przyznaje, że tej aktywności już teraz jest za dużo.

 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jeśli Google Doodle wygląda tak, jak na ilustracji niżej, to znaczy, że rozpoczyna się największe święto piłki nożnej na świecie: 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jak do mistrzostw świata w piłce nożnej przygotowały się polskie i zagraniczne marki? Przyjrzeliśmy się reklamom i gadżetom dla kibiców.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

McDelivery & Uber Eats

Czy brak Włoch na Mundial FIFA 2018 oznacza koniec imprezy dla Andrea Pirlo? Tak było, dopóki nie pojawiło się #McDelivery.

Wirtualna Polska

Na mundial Wirtualna Polska przygotowała sportową zabawę polegającą na wytypowaniu najdłuższej passy wygranych meczów i uzyskaniu miana najlepszego Typera.

Biedronka

Oficjalny sponsor polskiej reprezentacji, Biedronka z okazji rozpoczęcia Mundialu 14 czerwca, przygotowała promocje na to, czego fani potrzebują najbardziej: gadżetów i czipsów 🙂

Warka

Marka Warka kolejny raz zaprasza do wyśnionego świata mężczyzn i tym razem odsłania jego futbolowe oblicze wraz z Adamem Nawałką.

LV BET

LV BET pokazuje z kolei, że Mundial sam się nie wygra:

STS – Star-Typ Sport

STS równie mocno kibicuje naszym reprezentantom:

LG

Dlaczego telewizor LG OLED TV ThinQ AI jest powołany na mundial? Bo zapewnia najwygodniejsze warunki do kibicowania.

PKN Orlen 

A jaki jest Wasz kierunek?

Neonet

Czy z okazji Mundialu przydałby się Wam nowy telewizor? Neonet ma mistrzowską promocję

Nike

Nie zapominamy też o zagranicznych kreacjach mundialowych. Nike zaprosiło do współpracy także legendarnego Ronaldo, który w 2002 dał swojej drużynie triumf w Mistrzostwach Świata.

adidas

Lionel Messi, Paul Pogba czy David de Gea stali się zaś twarzami kampanii adidas.

Tyskie

A Ty, co trzymasz za zwycięstwo?

Harnaś

A jak kibicować Orłom?

Coca-Cola

Coca-Cola wystartowała przed Mistrzostwami Świata z kampanią OOH „Gotowi na emocje” z dedykowanymi formatami w wybranych regionach i miastach.

Fantastycznie zagrała drużyna Many Mornings:

Chrum.com

Sklep internetowy chrum.com nawiązuje do kreskówki o wilk i zającu:

Reserved

Nikt z z fusów nie wywróży wyników – Reserved przygotowało się na każdą okoliczność 🙂

endo

Marka endo przygotowała niezbędnik małego kibica:

John Dog

Dzięki marce John Dog do największego piłkarskiego święta odpowiednio przystroić mogą się także i psiaki:

A Wam, które mundialowe reklamy i gadżety najbardziej przypadły do gustu? Dajcie znać w komentarzach.

>>> MŚ 2018: reklamy i gadżety – kreatywność, czy żenada [opinie]