Szacuje się, że około 3,5 miliarda ludzi obejrzy sportowe zmagania przed telewizorami, w ponad 200 krajach. To świetny czas dla marketerów. Miesiąc przed rozpoczęciem piłkarskich finałów Mistrzostw Świata w Rosji ponad 60 proc. Polaków nie potrafiło, w badaniu świadomości spontanicznej, wskazać żadnej marki kojarzącej się z wydarzeniem. W odpowiedzi na pytanie o marki kojarzące się z finałami Mistrzostw, najwięcej wskazań otrzymały: Coca-Cola (13 proc.), Adidas (7 proc,), Pepsi (5 proc.), Nike (5 proc.) oraz Visa (4 proc.). Trzy z nich: Coca-Cola, Adidas i Visa to oficjalni partnerzy FIFA.
>>> MŚ 2018: reklamy i gadżety – kreatywność, czy żenada [opinie]
Zobacz również
Z reklam zdecydowanie najbardziej kojarzymy Roberta Lewandowskiego (85 proc. respondentów) – co nie jest zaskoczeniem biorąc pod uwagę liczbę kampanii, w których jest obecny. 37 proc. przyznaje, że tej aktywności już teraz jest za dużo.
Jeśli Google Doodle wygląda tak, jak na ilustracji niżej, to znaczy, że rozpoczyna się największe święto piłki nożnej na świecie:
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jak do mistrzostw świata w piłce nożnej przygotowały się polskie i zagraniczne marki? Przyjrzeliśmy się reklamom i gadżetom dla kibiców.
McDelivery & Uber Eats
Czy brak Włoch na Mundial FIFA 2018 oznacza koniec imprezy dla Andrea Pirlo? Tak było, dopóki nie pojawiło się #McDelivery.
Wirtualna Polska
Na mundial Wirtualna Polska przygotowała sportową zabawę polegającą na wytypowaniu najdłuższej passy wygranych meczów i uzyskaniu miana najlepszego Typera.
Biedronka
Oficjalny sponsor polskiej reprezentacji, Biedronka z okazji rozpoczęcia Mundialu 14 czerwca, przygotowała promocje na to, czego fani potrzebują najbardziej: gadżetów i czipsów 🙂
Warka
Marka Warka kolejny raz zaprasza do wyśnionego świata mężczyzn i tym razem odsłania jego futbolowe oblicze wraz z Adamem Nawałką.
LV BET
LV BET pokazuje z kolei, że Mundial sam się nie wygra:
STS – Star-Typ Sport
STS równie mocno kibicuje naszym reprezentantom:
LG
Dlaczego telewizor LG OLED TV ThinQ AI jest powołany na mundial? Bo zapewnia najwygodniejsze warunki do kibicowania.
PKN Orlen
A jaki jest Wasz kierunek?
Neonet
Czy z okazji Mundialu przydałby się Wam nowy telewizor? Neonet ma mistrzowską promocję
Nike
Nie zapominamy też o zagranicznych kreacjach mundialowych. Nike zaprosiło do współpracy także legendarnego Ronaldo, który w 2002 dał swojej drużynie triumf w Mistrzostwach Świata.
adidas
Lionel Messi, Paul Pogba czy David de Gea stali się zaś twarzami kampanii adidas.
Tyskie
A Ty, co trzymasz za zwycięstwo?
Harnaś
A jak kibicować Orłom?
Coca-Cola
Coca-Cola wystartowała przed Mistrzostwami Świata z kampanią OOH „Gotowi na emocje” z dedykowanymi formatami w wybranych regionach i miastach.
Fantastycznie zagrała drużyna Many Mornings:
Chrum.com
Sklep internetowy chrum.com nawiązuje do kreskówki o wilk i zającu:
Reserved
Nikt z z fusów nie wywróży wyników – Reserved przygotowało się na każdą okoliczność 🙂
endo
Marka endo przygotowała niezbędnik małego kibica:
John Dog
Dzięki marce John Dog do największego piłkarskiego święta odpowiednio przystroić mogą się także i psiaki:
A Wam, które mundialowe reklamy i gadżety najbardziej przypadły do gustu? Dajcie znać w komentarzach.
>>> MŚ 2018: reklamy i gadżety – kreatywność, czy żenada [opinie]