Jeśli Anglicy dostaną, to ona również – mocna kampania przeciw przemocy

Jeśli Anglicy dostaną, to ona również – mocna kampania przeciw przemocy
Wraz z występami narodowej drużyny piłkarskiej wzrasta liczba przypadków przemocy domowej. Angielskie National Centre for Domestic Violence ruszyło z mocną kampanią społeczną informującą o problemie.
O autorze
1 min czytania 2018-07-03

Kampania społeczna przygotowana dla National Centre for Domestic Violence (Krajowego Centrum ds. Przemocy Domowej), porusza istotny problem przemocy domowej skierowanej w stronę kobiet, która w szczególności nasila się przy okazji meczów piłkarskich drużyn narodowych. Według statystyk widocznych na plakatach, gdy gra piłkarska reprezentacja Anglii, przemoc domowa wzrasta o 26%, a po przegranym meczu aż o 38%. W ramach kampanii stworzono kreacje z nawiązaniem do flag Anglii, Japonii i Szwajcarii, które pojawią się w internecie, druku i na nośnikach OOH.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Za realizację kampanii odpowiada agencja J Walter Thompson London.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS N’weti

Na pokazach mody przywykliśmy widywać uśmiechnięte i piękne kobiety. W ramach Tygodnia Mody w Mozambiku postanowiono to wykorzystać do zwrócenia uwagi na ważny problem, jakim jest przemoc domowa.

PS2 NO MORE

W jednej z kampanii społecznych dotyczących przemocy domowej wykorzystano prawdziwe nagranie rozmowy z linii 911. Dzwoniąca kobieta „zamówiła pizzę”, dzięki czemu prawdopodobnie uratowała swoje życie.

PS3 Дела семейные: „360 experience: Do not look the other way”

„360 experience: Do not look the other way” to reklama przypominająca, że czasem łatwo jest przeoczyć oznaki przemocy domowej u jej ofiar.

PS4 Schweppes: The Dress for Respect

Równie ważny jest problem molestowania kobiet przez mężczyzn i braku szacunku do nich. W ramach eksperymentu, Schweppes stworzył sukienkę, która rejestrowała dotyk, a następnie poprosił trzy kobiety o wyjście w niej do jednego z nocnych klubów w São Paulo. Dane zebrane podczas eksperymentu mówią same za siebie.

PS5 Showmax: „Ostatnia kolekcja – nadchodzi koniec mody”

W walkę z dyskryminacją, przemocą wobec kobiet i brakiem równouprawnienia zaangażował się także Showmax. W ramach akcji „Ostatnia kolekcja – nadchodzi koniec mody” stworzono wyjątkową kolekcję ubrań w oparciu o wizję przyszłości z serialu „Opowieść podręcznej”.

>>> Reklama zmienia spojrzenia: Stop przemocy domowej
>>> 13 reklam społecznych, które swoim mocnym przekazem na zawsze wbiły się w moją pamięć