Z analizy opracowanej na podstawie ponad 6 mln zapytań wynika, że najczęściej Polacy szukali noclegu w Zakopanem, Władysławowie, Mielnie i Warszawie. Niespodzianką okazała się bardzo duża popularność niewielkich miejscowości wypoczynkowych położonych w Wielkopolsce, takich jak Skorzęcin czy Boszkowo. Najchętniej wybieranymi obiektami noclegowymi były kwatery prywatne, ośrodki wypoczynkowe i hotele.
Tego lata internauci poszukiwali przede wszystkim wypoczynku w kwaterach prywatnych (15,7%), ośrodkach wypoczynkowych (10,3%), hotelach (10,1%) i domkach letniskowych (10,1%). Na dalszych miejscach znalazły się pokoje gościnne (8,4%), pensjonaty (8,1%) i gospodarstwa agroturystyczne (7,6%).
Zobacz również
Wśród 20 najbardziej poszukiwanych miejscowości znalazły się popularne kurorty położone nad morzem, takie, jak Władysławowo, Mielno, Sopot, Międzyzdroje, Gdańsk, Świnoujście, Kołobrzeg, Łeba czy Krynica Morska. W TOP 20 znalazły się też duże aglomeracje miejskie, takie, jak Warszawa czy Wrocław. Ciekawostką okazała się bardzo duża popularność niewielkich kompleksów turystycznych w Polsce, takich, jak Skorzęcin, Boszkowo czy Okuninka.
TOP 20 najczęściej wyszukiwanych miejscowości (lato 2012)
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dane te częściowo pokrywają się z badaniem przeprowadzonym przez eholiday.pl w maju br. Wówczas najczęściej wyszukiwanymi miejscowościami były: Władysławowo, Kołobrzeg, Gdańsk, Świnoujście, Sopot, Międzyzdroje, Łeba, Mielno, Gdynia oraz Ustka. W TOP 20 znalazły się też Warszawa, Kraków, Wrocław i Poznań, a także wspomniany przez nas Skorzęcin.
Nieco inaczej rozłożyły się trendy wyszukiwania pod kątem wyboru formy zakwaterowania. Internauci chętnie wybierali hostele i hotele (zwłaszcza w aglomeracjach miejskich), za to w kurortach i znanych miejscowościach wypoczynkowych – hotele ustępowały zdecydowanie kwaterom prywatnym, pensjonatom czy ośrodkom wypoczynkowym.
Analiza trendów wyszukiwania została przeprowadzona w dniach 1 lipca – 28 sierpnia br. W badaniu uwzględniono zarówno ruch organiczny z wyszukiwarek, jak i wewnętrzny ruch w serwisie eholiday.pl. Dane zebrano na postawie ponad 6 mln 148 tys. 832 zapytań od użytkowników portalu noclegowego eholiday.pl.