…właściciel platformy promocyjnej – Tanio.co.
Zaplątani w sieć
W ubiegłym 2015 roku liczba polskich gospodarstw domowych korzystających z internetu sięgnęła 9,4 milionów, przy czym 55 proc. internautów dokonuje zakupów drogą online. Najczęściej wybieranymi produktami są:
Zobacz również
- odzież i obuwie
- sprzęt elektroniczny
- małe AGD
- książki i płyty
Zaskakujący jest fakt, że jedynie 13 proc. wszystkich zakupów jest dokonywanych w sklepach zagranicznych; oznacza to, że internauci mają zaufanie do rodzimych dostawców i oferowanych przez nich produktów. Kolejnym dużym segmentem transakcji online są usługi – tu prym wiedzie gastronomia i możliwość zamówienia dowolnego jedzenia do domu. Na kolejnych miejscach uplasowały się usługi transportowe, znane powszechnie jako Uber, następnie kosmetyczne i fryzjerskie. Okazuje się, że klienci wolą zamówić i zapłacić za usługę wirtualnie, następnie skorzystać z niej spokojnie, bez potrzeby płacenia gotówką i regulowania rachunku.
Infografika została przygotowana na podstawie zebranych danych z Google Analytics dzięki współpracy z agencją AdWhite.pl.
Wirtualne promocje
Mimo tak rozwiniętego rynku online, kwestia promocji w sieci nie jest w Polsce nadal zbyt spopularyzowana. W państwach zachodnich, szczególnie w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych, robienie zakupów metodą polowania na promocje stało się niemalże tradycją; rokroczne wyprzedaże noworoczne przyciągają tłumy, które bywają niebezpieczne, a kupony rabatowe cieszą się ogromną popularnością. Za ich pomocą całe rodziny robią zapasy produktów “suchych” i zakonserwowanych, których ilość wystarczyłaby do przetrwania okupacji. Podobnie sytuacja wygląda z kuponami na zakupy internetowe. W Polsce tendencja ta dopiero rośnie, jednakże ze względu na szybki rozwój branży e-commerce, oczekujemy na gwałtowny wzrost liczby portali oferujących kody zniżkowe oraz ilości promocyjnych ofert. Obecnie giganci internetowych platform sprzedaży, tacy jak Zalando lub duże sieci, które oprócz sieci sprzedaży stacjonarnej posiadają także wirtualną, są już zrzeszeni w portalach oferujących kupony rabatowe, jak wspomniane Tanio.co, będące częścią niemieckiej firmy MenschDanke GmbH – jest to polska odpowiedź na zapotrzebowanie użytkowników na promocje online.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Dlaczego w necie lepiej?
Polowanie na promocje online zyskuje coraz więcej zwolenników z kilku powodów, które postaramy się przeanalizować. Przede wszystkim jest to rosnąca popularność transakcji bezgotówkowych. Użytkownikom, którzy otrzymują pensje na konta internetowe i z nich opłacają rachunki, telefon i wydatki codzienne, łatwiej jest w ten sam sposób płacić za kupowane produkty. Nie bez znaczenia jest różnorodność – w sieci możemy oglądać i wybierać spośród praktycznie nieograniczonej ilości produktów. Bez potrzeby wychodzenia z domu mamy możliwość zamówienia nawet najbardziej orientalnych przedmiotów. W sklepach internetowych można oglądać kilkanaście produktów jednocześnie, porównywać ich wygląd i cenę. Podobnie wygląda szukanie kuponów rabatowych na upatrzoną rzecz – na oferujących je portalach możemy porównywać zniżki, aby wybrać tę najbardziej atrakcyjną. Kolejną kwestią jest dynamiczny rozwój rynku związanego z usługami kurierskimi. Obecnie istnieją już firmy, które obiecują dostawę towaru w ciągu doby, z kurierami możemy kontaktować się telefonicznie oraz śledzić drogę swojej paczki online. Analizując rosnącą popularność zarówno internetowych zakupów, jak i kodów rabatowych, trzeba zwrócić uwagę na specyfikę współczesnego społeczeństwa, które jest coraz bardziej zamknięte na realny kontakt z drugą osoba, bo relacje interpersonalne przeniosły się w dużej mierze do świata wirtualnego i dla coraz większej ilości osób kontakt online jest tym pożądanym.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wygodne promocje
Polowanie na promocje w sieci ma wiele zalet, które sprowadzają się przede wszystkim do szeroko pojętej wygody użytkownika. Pozwalają na wspomniane porównywanie obniżek na poszczególne produkty lub usługi bez presji czasu lub miejsca. Nie trzeba też się zastanawiać nad ich aktualnością, ponieważ platformy oferujące kupony nie zostawiają na swoich stronach nieobowiązujących już rabatów, dbając, aby zawsze wyświetlane były aktualne. Nie trzeba przechodzić procesu rejestracji ani logowania, a w większości wypadków nawet kuponu kopiować, bo w przekierowaniach do wielu sklepów wgrywa się samoistnie. Nie jest zatem dziwne, że polscy dostawcy promocji internetowych dbają o dobre rabaty od swoich partnerów – branża, która już się prężnie rozwija, może w krótkim czasie przeżyć prawdziwy, przysłowiowy wysyp. W takim wypadku dobrze być doświadczonym prekursorem, nie nowicjuszem. Serdecznie zapraszamy naszych czytelników do zapoznania się z dobrodziejstwem sieciowych promocji i korzystania z ich profitów To naprawdę się opłaca!