To rekordowy sukces polskiej branży marketingowej w najważniejszym dla tego sektora konkursie. Mastercard jest jedyną polską marką, która wyjeżdża z Cannes z tak wieloma nagrodami na koncie. Co więcej, jest też jedyną marką w Polsce, która może pochwalić się zdobyciem dwóch Tytanowych Lwów. Tak duże uznanie na festiwalu w Cannes jest wyrazem uznania dla strategii marketingowej Mastercard, która zyskuje rozpoznawalność i sukces nie tylko w Polsce, ale również na międzynarodowym festiwalu kreatywności. To dowód na to, że marka konsekwentnie tworzy innowacyjne i inspirujące treści oraz kampanie, które przyciągają uwagę, wyznaczają nowe kierunki i budują więź z odbiorcami.
Platforma GdzieZamieszkać.com (WhereToSettle) to narzędzie, które powstało w odpowiedzi na kryzys humanitarny wywołany agresją Rosji na Ukrainę w lutym 2022 roku. Zostało zaprojektowane i stworzone przez Mastercard, we współpracy z wieloletnim partnerem, McCANN Poland. Agencja odpowiadała za opracowanie strategii, kreację i realizację kampanii, której wyniki docenione zostały w Cannes.
Zobacz również
Najważniejsza nagroda Festiwalu, Tytanowy Lew (Dan Wieden Titanium Lions), którą w tym roku otrzymał projekt GdzieZamieszkać.com (WhereToSettle), to wyróżnienie przyznawane przez jury festiwalu Cannes Lions kampaniom, które wyróżniają się przełomową kreatywnością, zmieniają reguły gry, prowokują, przesuwają granice i są inspiracją dla branży. W ciągu dwóch dekad kategoria ta wyróżniła kampanie, które wykorzystują media i technologię w nowy sposób, podnoszą świadomość kwestii politycznych, dają głos ruchom na rzecz sprawiedliwości społecznej lub po prostu bawią.
Podczas piątkowej, finałowej gali Festiwalu Cannes Lions przedstawiciele Mastercard i McCANN Poland odebrali nie tylko Tytanowego Lwa, ale również nagrodę Grand Prix w kategorii Sustainable Development Goals, czyli główne wyróżnienie w całej kategorii.
Z wynikiem 9 Lwów, GdzieZamieszkać.com (WhereToSettle) od Mastercard jest jedynym tak mocno wyróżnionym polskim projektem na tym prestiżowym festiwalu. Ponadto, wcześniej główna nagroda tylko raz trafiła w ręce Polaków, w 2019 roku, i również powędrowała na konto Mastercard Polska. Tytanowego Lwa otrzymała wtedy kampania „Ostatni Twój Weekend” zrealizowana wspólnie z partnerami – bankiem BNP Paribas, Fundacją Sukces Pisany Szminką i Gazeta.pl.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Pracując nad GdzieZamieszkac.com, dumę odczuwałem wiele razy. Wdrażając narzędzie, które miało szansę nieść realną pomoc, tak niezbędną po agresji Rosji na Ukrainę. Śledząc jego użyteczność i to jak wiele osób z niego skorzystało. Dumny jestem również dzisiaj, kiedy widzę, że to ważne działanie, ta kampania zyskały prawdziwe uznanie w oczach jury najbardziej prestiżowego, globalnego konkursu branżowego. To sygnał dla Mastercard, ale także dla innych, że warto wychodzić poza schematy, sięgać po tematy ważne, zwracać się w stronę wyzwań, z którymi mierzy się świat i wykorzystywać potencjał swojej kreatywności. Każda dobra kampania musi mieć cel większy niż tylko budowanie wizerunku marki i przekonujemy się o tym po raz drugi, dołączając Tytanowego Lwa za GdzieZamieszkac.com do tego z 2019 roku, przyznanego za kampanię „Ostatni Twój Weekend” – podsumował po odebraniu Tytanowego Lwa Jerzy Hołub, dyrektor marketingu na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Jestem bardzo szczęśliwy i niesamowicie dumny, że razem z naszym klientem Mastercard stworzyliśmy kampanię, która nie tylko niesie realną pomoc, ale też została uznana przez jury na Festiwalu w Cannes za jedną z najlepszych kampanii na świecie – powiedział Marcin Sosiński, managing director McCANN Poland.
Nagrody Cannes Lions 2023 dla GdzieZamieszkać.com:
- Złoty Lew w kategorii Direct – Real-time Response
- Złoty Lew w kategorii PR – Sponsorship & Brand Partnership
- Srebrny Lew w kategorii Direct – Consumer Services / Business to Business
- Srebrny Lew w kategorii Brand Experience & Activation – Use of Website / Microsites
- Brązowy Lew w kategorii Direct – Single-market Campaign
- Brązowy Lew w kategorii Creative Data – Data Integration
- Brązowy Lew w kategorii PR – Real-time Response
- Grand Prix w kategorii Sustainable Development Goals
- Tytanowy Lew – TITANIUM
Za budowę i optymalizację technologiczną narzędzia oraz jego analitykę odpowiadała agencja SpacecampX. Działania PR zrealizowała agencja Solski Communications. Za planowanie i zakup mediów w ramach prowadzonej kampanii komunikacyjnej narzędzia odpowiadał dom mediowy Carat. Grupa Morizon-Gratka.pl dostarcza do platformy oferty pracy i najmu mieszkań.
Platforma GdzieZamieszkac.com (WhereToSettle) powstała w odpowiedzi na kryzys uchodźczy, który był bezpośrednim wynikiem napaści Rosji na Ukrainę. W ciągu kilku miesięcy granicę przekroczyło prawie 13 milionów obywateli Ukrainy, a około 1,5 miliona zostało w Polsce szukając tymczasowego schronienia. GdzieZamieszkac.com (WhereToSettle), w oparciu o wiarygodne dane Mastercard, GUS oraz partnerów, bazując na informacjach podanych przez użytkownika, prezentuje aktualne koszty życia i utrzymania w wybranych miastach i miejscowościach w Polsce, jak również oferty mieszkaniowe i zatrudnienia w danej lokalizacji, odpowiadające kompetencjom i potrzebom szukającego. W ten sposób platforma pomaga Ukraińcom, którzy zamieszkali w Polsce, w usamodzielnieniu się i osiągnięciu stabilizacji życiowej oraz integracji społecznej i ekonomicznej.