Gedeon Richter, który od lat angażuje się w działania mające na celu zwiększenie świadomości na temat zdrowia kobiet oraz poprawę jakości ich życia, rozbudowuje portal Zdrowa ONA. Stanowi on centrum wiedzy medycznej i wskazówek dotyczących dbania o kobiece zdrowie. Firma, zachęcając Polki do regularnych badań profilaktycznych oraz wizyt kontrolnych, opracowała nową zakładkę, która pomoże przygotować się do wizyty lekarskiej. Ponadto Gedeon Richter zaprosił do współpracy znane lekarki-influencerki, które obalają najczęściej słyszane w swoich gabinetach mity.
Według raportu „Cyfrowe zdrowie Polek. Co digitalizacja usług medycznych zmieni w profilaktyce zdrowia Polek”*, opracowanego w ramach projektu „Zdrowa ONA”, kobiety sygnalizują potrzebę holistycznego podejścia lekarza do ich zdrowia, co ma bezpośredni wpływ na wykonywanie (i częstość wykonywania) przez nie badań profilaktycznych. Przygotowana przez Gedeon Richter i Polskie Towarzystwo Medycyny Rodzinnej zakładka „Wizyta u lekarza” jest formą odpowiedzi na to zapotrzebowanie.
Zobacz również
Zawiera ona poradnik uwzględniający m.in. przykładowe pytania zadawane często w gabinecie lekarskim oraz zagadnienia do przeanalizowania przed spotkaniem z lekarzem, np. samopoczucie po ostatnio przepisanych lekach lub okoliczności występowania niepokojących dolegliwości. Pozwala pacjentkom przeanalizować sygnały ciała i zebrać potrzebne informacje, aby następnie przekazać lekarzowi wyczerpujące dane na temat swojego zdrowia. Specjaliści otrzymają bardziej kompleksowy obraz stanu zdrowia kobiety, co ułatwi im postawienie właściwej diagnozy lub skierowanie na dalsze badania, a także wybór optymalnej terapii.
Lekarki influencerki w kampanii obalającej powszechne mity medyczne
Platforma zdrowa-ona.pl jest nie tylko źródłem praktycznych informacji dotyczących dbania o kobiece zdrowie, ale również rzetelnym i wiarygodnym centrum wiedzy medycznej, gdzie artykuły przygotowywane są we współpracy ze specjalistami, towarzystwami naukowymi oraz stowarzyszeniami pacjentów. To był kluczowy argument, który pozwolił zaangażować znane lekarki – ginekolożki dr Annę Parzyńską (@doctorashtanga) i dr Katarzynę Pietuch (@dr_pietuch_ginekolog) oraz pediatrę dr Ewę Miśko-Wąsowską (@dr_misko) do udziału w kampanii informacyjnej, prowadzonej przez Gedeon Richter. Ma ona zwrócić uwagę na problem kierowania się powszechnymi mitami medycznymi w podejmowaniu decyzji dotyczących zdrowia i zachęcić do poszukiwania sprawdzonych, potwierdzonych przez ekspertów informacji.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Specjalistki na łamach portalu rozprawiły się z najczęściej spotykanymi mitami w gabinetach lekarskich, m.in. z tymi dotyczącymi braku konieczności badań ginekologicznych u kobiet w okresie menopauzy, wykonywania badań prenatalnych u młodych kobiet w ciąży oraz porad wynikających z błędnych przekazów, które mają ustrzec dzieci przed infekcjami.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Doktor Google czy ciotka Wikipedia królują – a z nimi cała masa mitów, niesprawdzonych informacji oraz błędnych interpretacji. Korzystanie z wątpliwych źródeł może nieść ze sobą poważne konsekwencje zdrowotne – ostrzega dr Anna Parzyńska, ginekolożka prowadząca na Instagramie konto @doctorashtanga. Korzystajcie mądrze z internetowych doradców! – dodaje, zachęcając do korzystania z portalu zdrowa-ona.pl.
* Raport „Cyfrowe zdrowie Polek. Co digitalizacja usług medycznych zmieni w profilaktyce zdrowia Polek” (2021) przygotowany przez infuture.institure w ramach projektu „Zdrowa ONA”zainicjowanego przez Gedeon Richter.