W najnowszym rankingu Lowe Media wśród pierwszych 10 najbardziej dochodowych programów 7 produkowanych jest przez Polsat, 3 przez TVN, a jeden przez TVP.
Zobacz również
W 2015 r. największym magnesem na reklamodawców, podobnie jak rok wcześniej były Kuchenne Rewolucje, których twarzą jest najsłynniejsza w Polsce restauratorka – Magda Gessler. Pomimo, że przychody reklamowe programów z pierwszej piątki rankingu spadły w stosunku do roku poprzedniego o 4% nie przeszkodziło to Magdzie Gessler przekroczyć ubiegłoroczny próg przychodów. Jej Kuchenne Rewolucje zarobiły 125,3 mln zł. vs. 113,9 mln zł. w roku 2014.
Najbardziej spektakularnym sukcesem może poszczycić się jednak Katarzyna Dowbor, która w 2015 r. po raz pierwszy pojawiła się w pierwszej piątce rankingu Lowe Media. Przychody reklamowe z prowadzonego przez prezenterkę programu Nasz nowy dom w wysokości 74,8 mln zł. katapultowały Dowbor z 15 miejsca w rankingu z 2014 r. na 5 w tegorocznej jego edycji.
Spektakularny awans dotyczy także show pt. Twoja twarz brzmi znajomo firmowanego przez Małgorzatę Walewską, Katarzynę Skrzynecką, DJ-a Adamusa, Pawła Królikowskiego, Macieja Dowbora i Piotra Gąsowskiego. Tegoroczne przychody reklamowe (91,6 mln zł.) pozwoliły mu wspiąć się z 8 miejsca, jakie zajmował przed rokiem.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Sporym zaskoczeniem 2015 r. jest także produkcja Malanowski i Partnerzy z Bronisławem Cieślikiem w roli głównej. Znany szerokiej publiczności z serialu 07 Zgłoś się Cieślik wywindował swój program aż z szóstej na drugą pozycję tegorocznego rankingu zarabiając dla swojej stacji 98,7 mln zł.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wśród porażek w tegorocznym zestawieniu można wymienić Roberta Janowskiego, którego program Jaka to melodia spadł w rankingu przychodowym z 6 miejsca w 2014 r. (80,5 mln zł.) na 10 pozycję w roku 2015 (56,4 mln zł.).
– Jak pokazuje pierwsza piątka w naszym rankingu, kluczem do zarabiania pieniędzy jest regularność i częstotliwość emisji danego formatu. Pomimo wymaganej popularności, mierzonej wskaźnikami oglądalności, to właśnie ilość spotów pozwala zarabiać nadawcom na danym programie. Aż trzy z pięciu najbardziej dochodowych formatów, znalazło się również w TOP5 pod względem wyemitowanej liczby spotów – wyjaśnia Michał Bakalarczyk, Senior Media Planner/Buyer w domu mediowym Lowe Media.
Liderami rankingu TOP10 pod względem liczby spotów były programy: Rozmowy w Toku (15489 spotów), Malanowski & Partnerzy (13845 spotów) i Kuchenne Rewolucje (12086 spotów).
W pierwszej trójce pod względem wydatków reklamowych na jedną przerwę reklamową znalazły się: Twoja twarz brzmi znajomo (158, 3 tys zł.), Hells Kitchen Piekielna Kuchnia (150,8 tys zł.) i Must be the Music Tylko Myzyka (131,8 tys zł.).