Działania realizowane są na terenie Krakowa oraz Trójmiasta. Obejmują wykorzystanie kanałów social media, nośników outdoorowych oraz akcji ambientowych.
– Głównym celem kampanii jest zwrócenie uwagi środowiska biznesowego, ale także pracowniczego na atuty Trójmiasta. Tutaj dobrze się żyje, świetnie rozwija biznes, a także robi karierę, co dostrzega już coraz więcej firm i osób. Chcemy w niestandardowy sposób podkreślić ogromny potencjał aglomeracji i wysoką jakość życia, które wyróżniają nas na krajowej mapie inwestycyjnej i rynku pracy. W pierwszej odsłonie, nasze działania koncentrować będą się na rynku krakowskim i trójmiejskim. – mówi Monika Brzozowska, kierownik działu marketingu i PR w firmie Torus.
Zobacz również
Kampania ruszyła na początku września w Trójmieście oraz Krakowie. Na jej potrzeby stworzonych zostało 5 kreacji – Gigantycznych stworów aktywnych w wirtualnej przestrzeni oraz na krakowskich bilbordach, a także ich fizycznych atrybutów, które pojawią się w charakterystycznych punktach Trójmiasta. Jest to pierwsza tego typu kampania prowadzona w Trójmieście.
Bohaterowie kampanii
Tytułowi Giganci to uosobienia globalnych marek, które dostrzegły potencjał w Trójmieście, otwierając tam swoje oddziały. Przykładem takiej firmy jest State Street Bank – jeden z największych potentatów finansowych na świecie, który kilka miesięcy temu otworzył w Gdańsku swój nowy oddział. Gigantom zostały nadane cechy ludzkie oraz atrybuty związane z pracą w międzynarodowych korporacjach. Przykładem jest gigantyczny kubek kawy, który jeden z Gigantów o imieniu GIPSTER, zostawił przed swoim miejscem pracy – jednym z budynków gdańskiej Alchemii, czy słuchawki Giganta GYMSZARDA, leżące obok kultowego, trójmiejskiego centrum kultury Żak. Inny z Gigantów – GIGLO, reprezentuje brać studencką, która niebawem zasili szeregi kadrowe trójmiejskich firm. Jego atrybutem jest ogromna czapka abiturienta, która znalazła swoje miejsce na kampusie Uniwersytetu Gdańskiego. Płeć piękną w rodzinie Gigantów reprezentuje GAGA, która jest miłośniczką podróży, również tych biznesowych. Do niej należy gigantyczny bilet lotniczy, który zostawiła po sobie na Lotnisku im. Lecha Wałęsy w Gdańsku. Poczynania całej, pięcioosobowej rodziny Gigantów można śledzić na ich profilach na facebooku oraz Instagramie.
Etapy i realizacja
Kampania jest prowadzona dwutorowo: w social media oraz na nośnikach outdoor’owych. Pierwszym etapem jej realizacji było stworzenie profili osobowych Gigantów na Facebooku, dzięki którym mogą one wchodzić w interakcje z odbiorcami. Postępy kampanii można obserwować również na profilu na Instagramie. Drugi etap, to działania outdoorowe, z jednej strony bilbordy z wizerunkami Gigantów, które pojawiły się w różnych miejscach Krakowa, a z drugiej ambient w postaci gigantycznych atrybutów, które fizycznie umiejscowione są w istotnych punktach Trójmiasta. Działania w pierwszym etapie kampanii zaplanowane są do końca roku, a organizatorzy już zapowiadają, że zamierzają zaskoczyć kolejnymi ciekawymi odsłonami w przyszłym roku. Kampania wspiera także promocję trzeciego etapu budowy biurowca Alchemia – budynku Argon, który zostanie oddany do użytku pod koniec przyszłego roku.
Spotify publikuje wyniki za czwarty kwartał 2024 roku
Za strategię oraz realizację kampanii odpowiada jej inicjator, firma TORUS. Kreację dostarcza firma TOFU Studio, a za social media odpowiada Social Brand. Wspomagająco realizowane są działania w mediach, których celem jest zwrócenie uwagi na rozwój rynku biurowego oraz sektora nowoczesnych usługi biznesowych w Trójmieście, a za działania te odpowiada firma Around Brand Consulting. Ponadto do współpracy nad projektem organizatorzy zaprosili Uniwersytet Gdański, Lotnisko im. Lecha Wałęsy w Gdańsku oraz klub Żak.
Słuchaj podcastu NowyMarketing