#Girlspower z online do offline

Hashtag #girlspower ze wszystkich przeanalizowanych w raporcie „Women Power Index” był najczęściej używany przez Polki w mediach społecznościowych w 2016 roku. A dziś przekaz, jaki ze sobą niesie, zawładnął rynkiem wydawniczym i światem mody.
O autorze
2 min czytania 2018-01-16

Girlspower coraz bardziej podkręca metabolizm rzeczywistości. To nie tylko wzmacniający przekaz. Girlspower to sposób myślenia, to siła, odwaga i sprawczość. To nowy rozdział. Kobiety włączyły się do gry. Empower women to dziś silnie rozwijający się nurt, który zmienia się w Women Power. Dotyczy to marek, ich komunikacji, dotyczy to biznesu, instytucji, uczelni. Dotyczy to mentalności każdego z nas – podkreśla Joanna Stopyra – Fiedorowicz, autorka Women Power Index, właścicielka Beauty Management PR & Marketing to Women.

Girlspower bez metryki

Analiza jakościowa postów zawierających hashtag #girlspower wskazuje, że używają go zarówno młode dziewczyny jak i dojrzałe kobiety. Podobnie jak w przypadku innych analizowanych w raporcie hashtagów utrzymanych w duchu empower women, #girlspower pojawia się zarówno w konwencji wzmacniającego przekazu kierowanego do innych kobiet, jak i w kontekście przypieczętowania własnych sukcesów, relacji, ważnych momentów czy codziennych aktywności często realizowanych w kobiecym gronie.

Marki w świecie #girlspower

#Girlspower pojawia się również w kontekście marek i one same także używają tego hashtaga. Marka Always i jej projekt #jakdziewczyna pojawiał się w postach użytkowniczek social mediów wraz z hashtagiem #girlspower. Kampania marki OB., której celem było rozprawienie się z fałszywymi stwierdzeniami na temat okresu i higieny intymnej oraz przełamanie bariery dotyczącej używania tamponów była w social media komunikowana także z hashtagiem #girlspower, którego używały jej ambasadorki m.in. blogerka Tamara Gonzalez Perea znana jako Macademian Girl. Wśród innych marek, którym na co dzień towarzyszą hashtagi #girlspower czy #womenpower są m.in.: Gym Hero, Nike, Reebook, Por Favor, Zdrofit, czy Zdrowy Market24.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Sprawcza moc #girlspower

Globalnie rozwijający się nurt empower women w ostatnim czasie wziął pod swoje skrzydła także kilkuletnie dziewczynki. Pojawia się coraz więcej inicjatyw edukacyjnych, budujących poczucie własnej wartości, a przy tym rozprawiających się z ograniczeniami i stereotypami, które kierowane są do najmłodszych kobiet i ich rodziców. W 2017 roku w Polsce ukazała się książka „Opowieści na dobranoc dla młodych buntowniczek”, która nie jest o różowych księżniczkach, ale o kobietach, które zmieniły świat, a o istnieniu i dokonaniach wielu z nich niewiele osób zdaje sobie sprawę. O wyjątkowości i zapotrzebowaniu na taką lekturę świadczyć może fakt, że zebrane ponad milion dolarów na wydanie tej książki czyni z niej najhojniej sfinansowaną publikację w dziejach crowdfundingu! Bardzo wiele uwagi zyskał wydany także w 2017 roku album fotografki Kate T. Parker, zatytułowany „Dziewczyny mają moc” (tytuł oryginalny „Strong Is The New Pretty”). W obiektywie Parker, mamy dwóch córek, dziewczyny uosabiają siłę i odwagę. Amazon uplasował książkę na liście 100 najlepszych książek minionego roku. A sama publikacja zyskała miano rewolucyjnej, rozpoczynając dyskusję o kształtowaniu dziewczęcej tożsamości. W duchu #girlspower utrzymana jest także publikacja rodzimej autorki – Anny Dziewit-Meller pt. „Damy, Dziewuchy, Dziewczyny. Historia w spódnicy”, która również została wydana w ubiegłym roku. Natomiast 11 października 2017 w Międzynarodowym Dniu Dziewczynek, dzięki zbiórce crowdfundingowej, Fundacja Kosmos dla Dziewczynek wydała pierwszy numer magazynu o takim samym tytule, co jej nazwa. To magazyn jakiego w Polsce nie było – stworzony przez mamy dla swoich córek – szybko zyskał rzesze fanów wśród rodziców i ich pociech.

Świat mody z przekazem #girlspower

Empower Women przebojem wszedł także do świat mody. W minionym roku na pokazach, na ulicach i na okładkach topowych magazynów pojawiały się kobiety i mężczyźni w koszulce Diora z napisem – We should all be feminists – która została okrzyknięta hitem sezonu wiosna lato 2017. W tym sezonie ubrania opatrzone hasłami w duchu #girlspower oferuje wiele znanych sieciówek i to zarówno w kolekcjach dla kobiet jak i dla małych dziewczynek. Na bluzach i koszulkach można znaleźć takie hasła jak: Girl Power 4 ever, Femme power, czy Proud to be a woman.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się