Akcja jest wspólną inicjatywą największych komercyjnych nadawców radiowych w Polsce: Grupy Eurozet, Grupy RMF i Grupy Radiowej Time. W tym roku do tego grona dołączyło również Polskie Radio. Pomysł wspólnego grania najsłynniejszego antywojennego protest songu powstał w 2022 roku tuż po wybuchu wojny w Ukrainie, a inicjatorem była niemiecka rozgłośnia lokalna Radioeins (rdd). 4 marca 2022 w akcji wzięło udział ponad 150 stacji radiowych w całej Europie. Od tego czasu akcja kontynuowana jest w Polsce.
– Wspólna emisja o jednej porze protest songu „Give Peace A Chance” na antenach stacji radiowych to symboliczne przypomnienie słuchaczom w całej Polsce o trwającej od dwóch lat okrutnej wojnie za naszą wschodnią granicą. To pokazanie jedności i głośnego sprzeciwu wobec rosyjskiego barbarzyństwa i imperializmu putinowskiej Rosji. To w końcu symboliczny gest solidarności i wsparcia świata radiowego dla narodu ukraińskiego w tym trudnym dla niego czasie” – jednym głosem mówią nadawcy.
Zobacz również
„Give Peace A Chance” to utwór nagrany przez Johna Lennona w lipcu 1969 roku. Powstał podczas sesji w hotelu na Bahamach jako wyraz sprzeciwu wobec wojny w Wietnamie. Z czasem piosenka stała się kultowym, antywojennym hymnem przywoływanym w czasie różnych konfliktów zbrojnych.
24 lutego 2022 roku wojska rosyjskie rozpoczęły, bez wypowiedzenia wojny, pełnoskalową inwazję na Ukrainę. Wojna przyniosła ze sobą już setki tysięcy ofiar zarówno wśród cywilów jak i żołnierzy, systematycznie niszczone są ukraińskie miasta i wsie, a do ucieczki ze swoich miejsc zamieszkania zostało zmuszonych kilka milionów ludzi.
Zdjęcie główne: materiał prasowe Grupy Eurozet
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing