Global Insights 2023 Report: liczba fraudów z wykorzystaniem botów w CTV wzrosła w 2022 r. aż o 69%

O autorze
2 min czytania 2023-06-27

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, opublikowała swój doroczny raport Global Insights 2023 Report, analizujący trendy z prawie 5,5 biliona „transakcji mediowych” u ponad 1000 klientów w prawie 100 krajach. Raport zwraca uwagę m.in. na kluczowe trendy w jakości reklam digital i pokazuje potrzebę ciągłej jej weryfikacji we wszystkich kanałach, aby stworzyć podstawy do efektywnych działań komunikacyjnych.

Jednym z głównych wniosków płynących z tegorocznego raportu jest fakt, że fraudy reklamowe nadal stanowią poważny problem w Connected TV (CTV), zwłaszcza w przypadku reklamodawców niechronionych. Globalnie eMarketer szacuje, że reklamodawcy wydadzą w tym roku prawie 24 miliardy dolarów na reklamę CTV. Wraz ze wzrostem inwestycji w reklamy w CTV rośnie również prawdopodobieństwo fraudów. Fraudy związane z reklamami CTV obejmują stosowanie oszukańczych taktyk w celu generowania przychodów od reklamodawców poprzez fałszywe zawyżanie liczby wyświetleń reklam wideo. Oszuści zazwyczaj wykorzystują boty lub fałszywe urządzenia CTV do symulacji widowni telewizyjnej, nakłaniając reklamodawców do płacenia za nieistniejące lub nieobejrzane wyświetlenia reklam.

Raport Global Insights firmy DoubleVerify wykazał, że liczba fraudów z wykorzystaniem botów w CTV wzrosła w 2022 r. aż o 69 procent, w porównaniu z rokiem poprzednim. Od 2020 r. liczba fraudów i ich wariantów w CTV wykrywanych corocznie przez DV potroiła się. W przypadku reklamodawców niechronionych ryzyko jest znaczne. Aby oszacować ryzyko, DV porównało wskaźniki fraudów chronionych reklamodawców z kampanią, w której nie przeprowadzono weryfikacji. W niezabezpieczonej kampanii odsetek fraudów wyniósł 11,2%, w porównaniu z 0,6% w przypadku średniej dla kampanii chronionych – zatem jest to prawie 18-krotna różnica!

– Wzrost bezpłatnego streamingu wspartego reklamami pomaga napędzać szybki rozwój Connected TV – powiedział Mark Zagorski, CEO DoubleVerify. – Ale wraz ze wzrostem pojawiają się też pewne problemy. Ponieważ CTV staje się głównym kanałem zarówno dla konsumentów, jak i reklamodawców, staje się również celem fraudów, co sprawia, że pomiary i ochrona są kluczowym elementem weryfikacji skuteczności kampanii – dodał.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Oprócz przeglądu fraudów, viewability i brand suitability, w tegorocznym raporcie szczegółowo omówiono wskaźniki Uwagi (Attention). Wprowadzony na rynek w 2021 r. pomiar DV Authentic Attention® to akredytowane przez MRC rozwiązanie przyjazne dla prywatności, które nie opiera się na plikach cookie i na szeroką skalę zapewnia aktualne analizy na poziomie wyświetleń – od wpływu prezentacji reklamy po kluczowe wymiary zaangażowania konsumentów.

W obliczu niepewności ekonomicznej reklamodawcy coraz częściej zwracają się ku pomiarom opartym na Uwadze (Attention-based), aby pomóc zoptymalizować efektywność kampanii i poprawić ROI.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kilka kluczowych wniosków i insightów zidentyfikowanych w raporcie „Global Insights Report” przez DV to m.in.:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • Kampanie na najbardziej dojrzałym rynku, w Ameryce Północnej, pozostają w tyle pod względem zdolności przyciągania uwagi (na podstawie DV Attention Index), co oznacza, że jest tu duże pole do poprawy.
    W szczególności jeśli chodzi o reklamy wideo Ameryka Północna jest w tyle za wszystkimi innymi regionami, zarówno pod względem Uwagi (Attention), jak i widoczności (viewability).
  • Większość reklamodawców prowadzi kampanie w witrynach lub aplikacjach o niższym wskaźniku Uwagi; jednak analiza DV pokazuje, że istnieją i są dostępne znaczne zasoby reklamowe (Inventory), które mogą zapewnić większą Uwagę i efektywność.

– Kwalifikacja wpływu reklamy ma większe znaczenie niż kiedykolwiek wcześniej, a Attention szybko staje się kluczową walutą w ocenie efektywności – dodał Zagorski. – Nasze wskaźniki sprawiają, że obszar Attention staje się rzeczywiście przydatny dla brandów. Mogą uzyskać wgląd wykraczający poza to, czy ich reklama po prostu miała okazję zostać zauważona – mogą zacząć rozumieć, czy odbiła się echem, porównując wyniki własnej kampanii z innymi reklamodawcami z branży.

Oprócz ustaleń dotyczących fraudów i Attention w obszarze CTV, DV Global Insights Report zawiera nowe dane dotyczące zwrotu z inwestycji (ROI) w weryfikację jakości kampanii oraz potrzeby zapewnienia spójnego wskaźnika jakości w ramach wszystkich platform, środowisk i formatów.

Pełny Global Insights Report 2023 można znaleźć tutaj: doubleverify.com/2023-global-insights-report