Banan przyklejony taśmą do ściany był dziełem włoskiego artysty Maurizio Cattelana i był wystawiany w galerii sztuki w Miami podczas festiwalu Art Basel. Co interesujące, okrzyknięta „symbolem światowego handlu” instalacja została sprzedana za ponad 465 tys. złotych!
Zobacz również
Jednak nabywca dzieła nie mógł nacieszyć się swoim „zakupem” – krótko po sprzedaży instalacji artystycznej gruziński artysta David Datuna zdjął banana ze ściany i go… zjadł. Jak sam przyznał, był to artystyczny performance wykonany przez „głodnego artystę”.
Jak można było się spodziewać, incydent ten obiegł światowe media i szybko został podchwycony przez popularne marki, które postanowiły poniekąd zakpić ze wspomnianej i jakże drogocennej instalacji artystycznej.
Francuski oddział Carrefoura postanowił na przykład w ten sposób zareklamować swoje świeże warzywa i owoce.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
A tutaj przykłady pozostałych RTM-owych kreacji marek.
PS
Real time marketingiem można nazwać wszystkie aktywacje skierowane do klienta, bazujące na wydarzeniach, wiadomościach, które pojawiły się niedawno. Tyczy się tych niespodziewanych rzeczy (jak wypowiedzi polityków, sytuacje w sporcie), jak i świąt i innych zdarzeń, o których było wiadomo wcześniej. Jak robić go dobrze?