„Głodny” artysta zjadł banana wartego 120 tys. dolarów – zobaczcie reakcje marek

„Głodny” artysta zjadł banana wartego 120 tys. dolarów – zobaczcie reakcje marek
Kilka dni temu głośno zrobiło się pewnym „incydencie” w galerii sztuki w Miami – gruziński artysta bowiem zjadł przyklejonego do ściany banana, który był częścią dzieła włoskiego twórcy instalacji artystycznych. Marki szybko zareagowały na tę nietypową formę sztuki.
O autorze
1 min czytania 2019-12-11

Banan przyklejony taśmą do ściany był dziełem włoskiego artysty Maurizio Cattelana i był wystawiany w galerii sztuki w Miami podczas festiwalu Art Basel. Co interesujące, okrzyknięta „symbolem światowego handlu” instalacja została sprzedana za ponad 465 tys. złotych! 

Jednak nabywca dzieła nie mógł nacieszyć się swoim „zakupem” – krótko po sprzedaży instalacji artystycznej gruziński artysta David Datuna zdjął banana ze ściany i go… zjadł. Jak sam przyznał, był to artystyczny performance wykonany przez „głodnego artystę”.

Jak można było się spodziewać, incydent ten obiegł światowe media i szybko został podchwycony przez popularne marki, które postanowiły poniekąd zakpić ze wspomnianej i jakże drogocennej instalacji artystycznej. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Francuski oddział Carrefoura postanowił na przykład w ten sposób zareklamować swoje świeże warzywa i owoce. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

A tutaj przykłady pozostałych RTM-owych kreacji marek.

PS

Real time marketingiem można nazwać wszystkie aktywacje skierowane do klienta, bazujące na wydarzeniach, wiadomościach, które pojawiły się niedawno. Tyczy się tych niespodziewanych rzeczy (jak wypowiedzi polityków, sytuacje w sporcie), jak i świąt i innych zdarzeń, o których było wiadomo wcześniej. Jak robić go dobrze?