GLS wprowadza płatności BLIKIEM i rusza z kampanią promocyjną

Pandemia przewartościowała i zmieniła naszą rzeczywistość. Zdrowie i bezpieczeństwo stały się z dnia na dzień priorytetem codziennego zachowania większości Polaków. Dlatego też GLS zdecydował się wprowadzić płatności BLIKIEM i rozpoczął kampanię „GLS. Odbierz wygodnie i bezdotykowo z BLIKIEM”.
O autorze
2 min czytania 2020-05-13

Bez patosu, za to bezpiecznie i wygodnie

– W trosce o bezpieczeństwo klientów, kurierów i pracowników, GLS Poland wprowadził opcję bezpiecznego odbioru paczek kurierskich. Firma wdrożyła doręczenia z indywidualnym kodem PIN, dzięki któremu nie trzeba składać podpisu. Zachęcamy również do wybierania opcji odstawienia paczki i wyrażenia zgody na pozostawienie jej w bezpiecznym miejscu. Teraz wprowadziliśmy również bezpieczną, bezgotówkową metodę płatności za paczki za pobraniem – Małgorzata Markowska – marketing manager z GLS Poland.

Właśnie wprowadzenie nowej opcji płatności bezdotykowej BLIK wiązało się z opracowaniem nowej komunikacji z odbiorcą. Komunikacji opartej na zaufaniu i poczuciu bezpieczeństwa bez epatowania zbędnym patosem, z lekkością, uśmiechem i wiarą w lepszą przyszłość.

Przed tym wyzwaniem zostało postawiona poznańska agencja kreatywna Rebell Studio.

– Szukając wraz z klientem optymalnych rozwiązań, postanowiliśmy pokazać życie w nowej rzeczywistości pracy zdalnej, którą realizujemy przed ekranem komputera. Będąc czasem ubranym tak, aby było nam po prostu wygodnie: dopracowana góra i swobodny, niezobowiązujący dół poza okiem kamerki. Zamknięci w domu, poszukujemy balansu pomiędzy codzienną pracą i domowym życiem. Każdy próbuje osiągnąć tę równowagę na swój sposób. Słowo wygodnie nabrało dodatkowych znaczeń i wraz z bezpieczeństwem określiło w tym trudnym czasie relację klienta z kurierem – mówi Ela Martin, strategy director & partner z Rebell Studio.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Na tej podstawie powstała kampania „GLS. Odbierz wygodnie i bezdotykowo z BLIKIEM” opatrzona hasztagiem #dostarczamybezpiecznie.

Inspiracją do realizacji spotu byli artyści na co dzień związani głównie z teatrem, dla których dzisiejsze czasy przyniosły także zupełnie nowe wyzwania. W odpowiedzi na nową rzeczywistość stworzyli swój kanał na YouTubie z serialem #Wakacje, w którym rolę główną gra Ania Mierzwa. Bazując na ich pierwszym odcinku #Homeworking, autorzy kampanii opracowali scenariusz spotu „GLS. Odbierz wygodnie i bezdotykowo z BLIKIEM”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Spontaniczna inicjatywa twórcza tworzona w domowych pieleszach. Klejenie komórek do laptopów, próby zdalne w trakcie drzemek naszych dzieci. Ekipa #Wakacji to po prostu czwórka przyjaciół, która postanowiła spędzić czas odcięcia od zawodu w kreatywny sposób. Mamy więc mnie – reżysera i scenarzystę, Anię Mierzwę – aktorkę, Krzysztofa Bloka – realizatora wideo oraz Pawła Brajczewskiego – grafika i scenografa. W tym składzie powstają kolejne epizody serialu, do którego zapraszamy kolejnych wspaniałych gości. Wszystko spontanicznie po prostu z czystej ciekawości nowej formy. Kampania GLS była dla nas ciekawym wyzwaniem, przekłuć działanie offowe w produkt komercyjny nie rezygnując z typowego dla nas rwanego montażu i lekkości podania. Pisanie reklamy było jak pisanie nowego odcinka w skompresowanej formie. Udało się. Super atmosfera i współpraca partnerska z agencją Rebell Studio zagwarantowała nam warunki i możliwość nieskrępowanego działania – mówi Agata Biziuk – reżyser i wykładowca na Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza Filia w Białymstoku.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

–Nakręcenie spotu w czasach koronawirusa wydawało się niemożliwe. Jednak postanowiłyśmy podjąć wyzwanie i zmierzyć się z nim najlepiej jak potrafimy. Najważniejsza w naszej branży jest elastyczność i szybkość reagowanie na zmieniającą się sytuację. Dlatego cieszy mnie niezmiernie, że udało nam się nawiązać współpracę z teamem serialu #Wakacje i podjąć wspólnie temat bezpieczeństwa. Zespół Wakacji mimo „postoju” całej branży wyszedł z własną inicjatywą i nakręcił serial. Również i my musiałyśmy znaleźć nowe środki wyrazu, by odnaleźć się jak najlepiej w nowej rzeczywistości. Świat się zmienia i my jako agencja musimy się również do niego dostosować i odpowiednio zareagować na zmieniające się potrzeby i wyzwania – mówi Beata Jagodzińska, creative director & partner z Rebell Studio.

Kampania jest realizowana w całości w Internecie.