Wspierając Gdańsk Doc Film Festival, agencja prowadzi komunikację festiwalu w internecie, w kanałach społecznościowych oraz poprzez realizację aktywności konkursowych. Międzynarodowy festiwal filmów dokumentalnych odbywał się po raz jedenasty, w tym roku pod hasłem „Jedno kino – cały świat!”. W tej edycji do konkursu napłynęło ponad 300 filmów z 44 krajów, m.in. z USA, Wielkiej Brytanii, Danii, Brazylii, Ekwadoru, Czech, Białorusi, Chorwacji, Palestyny, Izraela i innych. Obok prezentacji filmów konkursowych
w trakcie festiwalu co roku odbywają się pokazy specjalne, m.in. Panorama Światowa, przegląd kina irańskiego, blok filmowy (Nie)pełnosprawni, a także retrospektywy twórców. Nagrodą dla zwycięzcy konkursu Gdańsk DocFilm Festival jest statuetka „Brama Wolności” oraz nagroda pieniężna ufundowana przez Prezydenta Miasta Gdańska Pawła Adamowicza w wysokości 10 tysięcy złotych. W tym roku zdobył ją film “Wirtualna wojna” w reżyserii Jacka Bławuta. Agencja odpowiadała również za komunikację premiery filmu. Honorową „Bramę wolności” odebrał Marcel Łoziński.
Zobacz również
Kampania „Oglądam, czuje myślę – młodzi w kinie” realizowana jest na zlecenie i przy współpracy ze Stowarzyszeniem Nowe Horyzonty. Podstawą kampanii jest raport z badań przeprowadzonych według pomysłu Go Culture na ogólnopolskiej grupie nastolatków w wieku 15-19 lat. Badano wpływ kina na kształtowanie postaw i emocji młodych widzów ze szczególnym uwzględnieniem pięciu obszarów: tożsamości, empatii, wielokulturowości, konsumpcjonizmu oraz buntu. Tematy te stały się motywami przewodnimi kampanii oraz inspiracją do stworzenia krótkich etiud filmowych, które opieką reżyserską objął Bartosz Konopka, a wystąpili w nich: Łukasz Simlat, Jacek Poniedziałek Ilona Ostrowska, Maria Pakulnis i Robert Gonera. W kampanię zaangażował się również reżyser Krzysztof Zanussi – przyjaciel programu edukacyjnego Filmoteka Szkolna Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej prowadzonego od 2001 r, w 40 miastach w Polsce.
Dzięki programowi, co roku tysiące młodych ludzi mają szansę zetknąć się z ambitnymi, niekomercyjnymi filmami. Kolejna edycja rusza w październiku. Go Culture jest autorem koncepcji kampanii, raportu oraz etiud filmowych. Agencja opracowała raport i materiały na podstawie wyników badania, zrealizowała filmy z udziałem gwiazd oraz odpowiada za realizację kampanii we współpracy z mediami, blogerami oraz młodzieżą. Kampania potrwa do października 2013 r., a jej ważnym elementem jest videoblog: ogladamczujemysle.blogspot.com
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce