Pod koniec ubiegłego miesiąca, Google Polska poinformowało o udostępnieniu nowych „narzędzi dla doświadczonych użytkowników”, które pozwalają osiągnąć realny wzrost wskaźników CTR, usprawniają organizację konta AdWords i gwarantują dodatkową oszczędność czasu. Nareszcie!
Nowości wyczekiwało tysiące osób i agencji z całego świata. Jeśli Twoja kampania nie wykorzystywała jeszcze dynamicznych treści reklam, masz się czym martwić, ponieważ nowe opcje wymagają od dobrego marketera, nie tylko znajomości narzędzi AdWords, lecz także dużo większej kreatywności, wiedzy na temat psychologii reklamy oraz bardziej szczegółowej wiedzy na temat promowanej marki.
Zobacz również
Pierwszym z zapowiadanych przez Google, całkowicie nowym narzędziem, jest tzw. dostosowanie reklam w czasie rzeczywistym. Długo musieliśmy na to czekać, prawda? Od dzisiaj możesz:
- korzystać z automatycznego odliczania czasowego w treści reklam tekstowych
- stosować szkielet reklam tekstowych z wieloma zmiennymi (atrybutami)
W tym artykule poznasz możliwości jednej z łatwiejszych funkcji dostosowań reklam. Dotyczy ona ważnego, marketingowego czynnika, jakim jest czas.
Czy Twój klient organizuje promocję ograniczoną w czasie? W kampanii zastosuj reklamy informujące o czasie pozostałym do końca akcji. Wcześniej, aby wykorzystać konkretne liczby należało zmieniać treść reklamy, tym samym resetując jej statystyki. Od teraz wystarczy zastosować funkcję odliczania jednorazowego w formie:
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Kurtki Hugo Boss
domena.pl
Nie przegap! 40% przecena kurtek
jesiennych potrwa jeszcze przez {=COUNTDOWN(„2014/11/16 20:00:00″,”pl”)}
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Reklama wyświetlona np. dnia 13. listopada będzie wyglądać następująco:
Kurtki Hugo Boss
domena.pl
Nie przegap! 40% przecena kurtek
jesiennych potrwa jeszcze przez 3 dni
W przypadku, gdy reklamujesz cyklicznie, np. 5-dniowe przeceny asortymentu, warto użyć modułów dostosowań, aby w krótszym czasie zaktualizować w reklamach szczegóły i datę, bez resetowania statystyk ich skuteczności, bez edycji wielu jednostek reklamowych. Aby to wykonać wystarczy, że przygotujesz plik z danymi o nazwie „Przeceny”, który następnie należy zaimportować do konta Google AdWords. Odnosząc się do poszczególnych atrybutów, szybko i efektywnie zrealizujesz na prawdę trafną kampanię. Google automatycznie dostosuje treść reklam i zatrzyma reklamę po upływie określonego czasu:
Zastosuj w reklamie odliczanie korelujące z danymi w pliku danych:
Kurtki męskie
domena.pl
Nie przegap! {=Przeceny.Rabat}% przecena kurtek
męskich potrwa jeszcze przez {=COUNTDOWN(Przeceny.Data)}
Reklama wyświetlona dnia 28. marca będzie wyglądać następująco:
Kurtki męskie
domena.pl
Nie przegap! 30% przecena kurtek
męskich potrwa jeszcze przez 5 dni
Wszystko więc zależy od Twojej pomysłowości.
Najważniejsze ograniczenia:
- reklamę możesz emitować najpóźniej 5 dni przed terminem jej zakończenia
- w grupie reklam z dostosowaniem musi znaleźć się również standardowa reklama tekstowa
- obecnie, plik danych należy wgrywać i aktualizować ręcznie
Przekazując reklamodawcom nową broń, nie zapomniano o szczegółach. W ostatnim dniu timingu słowo „dni” zmienia się w „godziny”, a ostatnia godzina w „minuty”. Google korzysta z bazy wyrazów w wielu językach. Istnieją również odniesienia do czasu globalnego a także krótsze okresy czasu, które możesz stosować wg upodobania.
Tymczasem w Mountain View zapowiadają, że to dopiero początek nowości.
Kolejne moduły reklam dostosowywanych poznasz już niebawem, w kolejnym artykule na łamach serwisu.
Autor:
Andrzej Połatajko
Search Engine Marketing Expert, SEO Evangelist, Domain Broker w Dostrzegani.pl