Reklama mleka Valio, a zarazem ostatnia reklama, w której wziął udział Lemmy Kilmister z Motörhead przed swoją śmiercią, otrzymała nagrodę Grand Prix. Kreacja ostatecznie została zmieniona na hołd dedykowany zmarłemu muzykowi.
Niezwykła kampania „Nie chcę być strażakiem”, która w humorystyczny sposób przedstawia ważny problem zatrudniania osób niepełnosprawnych, została nagrodzona złotem w kategorii Film.
Zobacz również
Teledysk zespołu OK Go, nagrany przy współpracy z rosyjskimi S7 Airlines na pokładzie samolotu, przedstawia zespół lecący w stanie mikrograwitacji, dzięki czemu jest on w stanie wykonywać zadziwiające rzeczy. Video zostało nagrodzone złotem.
Co jest sekretem sukcesu i dużej siły Thora Bjornssona? Zobaczcie sami w reklamie marki SodaSteam, również nagrodzonej złotem.
Co może doprowadzić hipstera do histerii?
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Marka Pentax w tym roku stworzyła krótkie, ale efektowne kreacje, które trzymają się konwencji ubiegłorocznych, nagrodzonych Grand Prix.
Havas Worldwide Helsinki stworzył dla Cancer Society of Finland ciekawy spot przestrzegający przed paleniem papierosów, który w sposób dosłowny pokazuje ‘głos’ uzależnienia.
Czy homoseksualny żółw jest gorszy? Jak bardzo istotny jest problem homofobii w Turcji pokazuje poniższa nagrodzona złotem kreacja stworzona dla Amnesty International.
Grecka kampania stworzona dla Centre for Life w zabawny sposób porusza problem kontaktu z osobami zarażonymi wirusem HIV oraz obawy temu towarzyszące.
Chuck Norris piekący stek spojrzeniem? Sami zobaczcie.
Coś w tym jest… 🙂
Poniżej pozostałe wybrane kreacje z tegorocznego konkursu Golden Drum.