Maj na Facebooku w Polsce zdominowany został przez Lewandowskiego, nowego operatora telekomunikacyjnego Nju mobile oraz podsumowania przygotowane przez samego Facebooka.
Sportowe emocje
Zobacz również
Lewandowski osiąga na Facebooku sukcesy równie spektakularne jak na boisku. Po fenomenalnych 4 golach dla Borussi, wbitych Realowi Madryt, Lewandowski intensywnie działał w mediach społecznościowych, a jego oficjalny profil przekroczył w tym miesiącu milion fanów. Wzrost o 150%, czyli aż o 700 tys. fanów sprawił, że znajduje się on tuż nad Radiem ESKA i w sumie wyprzedził już 56 stron z rankingu najpopularniejszych polskich fanpage’y. Czas wzrostu popularności strony doskonale zgrany był również z kampanią nowej linii marki odzieżowej promowanej przez Lewandowskiego. Profil Roberta Lewandowskiego jest pierwszym polskim milionowym fanpage’em osobowym w rankingu, po wyłączeniu profilu Kuby Wojewódzkiego, usuniętym w lutym tego roku. Wzrost liczby fanów Lewandowskiego zapewnił także awans dla Sportu jako branży, która stała się czwartą największą kategorią stron w rankingu Sotrendera.
Roszady w telekomunikacji
Jak na Facebookowe wyniki profili przekłada się ogólne zainteresowanie, pokazuje nie tylko sukces Lewandowskiego, ale również mniejszego Nju mobile, który może pochwalić się imponującym wzrostem liczby fanów na poziomie 4300%. W niecały miesiąc od uruchomienia strony na Facebooku, Nju mobile zdążył wyprzedzić Virgin Mobile Polska i plasuje się na 8 miejscu w rankingu operatorów telekomunikacyjnych.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Facebook podsumowuje
Słuchaj podcastu NowyMarketing
1 maja Facebook zaprezentował wyniki z I kwartału 2013 roku, w których zadeklarował, że jego przychody wzrosły do 1,46 mln dolarów, podczas gdy w analogicznym okresie 2012 r. wyniosły 1,06 mln. Facebook zanotował więc wzrost przychodów na poziomie 38%. Szczegółowe wyniki dostępne są na stronie Facebooka w dziale dla inwestorów. Mniej technicznie, a bardziej obrazowo dane dotyczące Facebooka zostały przedstawione na zestawie przygotowanych przez portal infografik podsumowujących ubiegły rok „Facebook’s Growth In The Past Year”.
Nowości w Fanpage Trends
W ostatnich dniach Sotrender uruchomił nową stronę internetową, dzięki której opracowania prezentowane są w przyjemniejszej i bardziej przejrzystej szacie graficznej. Infografika z danymi demograficznymi polskich użytkowników Facebooka dostępna jest bezpośrednio ze strony głównej Fanpage Trends. Do nazw stron i top postów, uwzględnionych w rankingach publikowanych na stronie WWW oraz w pliku do pobrania, dodane zostały odnośniki, dzięki czemu bezpośrednie przejście do omawianych elementów stało się łatwiejsze.
Pełen raport Fanpage Trends, a w nim najnowsze dane, wykresy i wnikliwe uwagi ekspertów, pobrać można ze strony www.sotrender.pl/fanpage-trends.