Clio Entertainment Awards to konkurs zapoczątkowany w 1971 r. przez „The Hollywood Reporter”, Nagrodami doceniane są projekty kreatywne w branży rozrywkowej, tj. filmowej, telewizyjnej, rozrywki na żywo i gier.
Kampania „Sztuka Kradzieży”, której celem była promocja nowego sezonu serialu Netflix „Lupin” o złodzieju Arsènie Lupinie została zrealizowana we współpracy z Muzeum Narodowym w Krakowie. Agencja GONG stworzyła replikę obrazu „Dama z gronostajem” autorstwa Leonarda Da Vinci. Dama na obrazie pozbawiona była jednak charakterystycznego naszyjnika.
Zobacz również
Obraz w zagadkowej wersji został wystawiony w holu głównym Muzeum oraz zaprezentowany na jego fasadzie. „Okradziona dama” wywołała żywą dyskusję w mediach społecznościowych. Gdy wszystkie media zaczęły pytać: KTO TO ZROBIŁ?!, na nośniku OOH tuż przed nosem Damy pojawił się Assane Diop, mistrz kradzieży i główny bohater serialu „Lupin” z podpisem „MERCI MADAME”. Skradł on tym samym nie tylko naszyjnik Damy, ale i uwagę wszystkich, w tym ogólnopolskich mediów.
Złoto na Clio Entertainment Awards to nie pierwsza nagroda przyznana dla GONGA za tę kampanię. Agencja została wyróżniona m.in. nagrodami takimi jak: Golden Drum, Epica Awards, Złotym Cannes Lions oraz mieczem KTR.
Przy kampanii „Sztuka Kradzieży” GONG współpracował z agencją Wavemaker oraz MSL Warsaw.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing