Od 2000 r. liczba firm korzystających z AdWords wzrosła kilka tysięcy razy, ułatwiając konsumentom wyszukiwanie potrzebnych usług w ich bezpośredniej okolicy.
Google AdWords przez 15 lat swojego istnienia ewoluował zarówno pod względem funkcjonalności, jak i zakresu działalności. W momencie startu z rozwiązania reklamowego korzystało 350 klientów. Obecnie liczba ta wynosi ponad milion przedsiębiorstw. Ponadto dzisiaj jest to już system, który umożliwia zakup wszystkich formatów reklamowych Google, np. w serwisie YouTube czy Google Play.
Zobacz również
AdWords, który od powstania dostosowany był do wyszukiwania z poziomu desktopu, przechodzi obecnie jedną z największych zmian od początku swojego istnienia, spowodowaną odpływem użytkowników od komputerów stacjonarnych w stronę mobile. Ponad połowa wyszukiwań odnośnie usług czy produktów interesujących konsumentów odbywa się za pośrednictwem telefonu. W związku z tym AdWords ciągle ewoluuje i dostosowuje swoje funkcjonalności do zachowania użytkowników. Reklamy mobilne związane z wyszukiwaniem zostały zaimplementowane już w 2006 r. Ponadto wprowadzono również przyciski click-to-call, umożliwiające natychmiastowe wykonanie telefonu oraz rozwiązania wspierające konwersję przy korzystaniu z kilku urządzeń w trakcie podejmowania decyzji o zakupie.
Google w ramach AdWords wdrożyło też kampanie rozszerzone, pomagające w odpowiednim targetowaniu reklam poprzez sytuację, w jakiej aktualnie znajduje się konsument. Umożliwiło to skierowanie przekazu opartego na lokalizacji użytkownika (warto nadmienić, że aż 30% zapytań mobilnych jest związanych bezpośrednio z miejscem pobytu), porze dnia czy typu urządzenia z jakiego korzysta. Google udostępniło też opcję zakupu bezpośrednio z poziomu listy wyników wyszukiwania oraz wprowadziło rozwiązania promujące poszczególne aplikacje poprzez reklamy w Google Play Store.
Narzędzie reklamowe oparte na wynikach wyszukiwania wspiera szczególnie rozwój małych i średnich firm. Przy niewielkich nakładach umożliwia dotarcie do potencjalnego klienta, dzięki bezpośredniej odpowiedzi na jego zapytanie. Daje to szansę na rozpoczęcie działalności eksportowej oraz lepszą promocję wśród użytkowników poszukujących usług czy produktów w swojej bezpośredniej okolicy. W ten sposób AdWords od 15. lat sukcesywnie przyczynia się do wspierania sprzedaży oraz poszerzania zakresu funkcjonowania korzystających z niego przedsiębiorstw.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Historie sukcesu:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Meblik to przedsiębiorstwo produkujące meble niemowlęce, dziecięce i młodzieżowe, które powstało w 1997 r. Od sześciu lat promuje się za pomocą AdWords, co przełożyło się na zwiększenie sprzedaży o 25%. Dzięki tak widocznej poprawie wyników, Meblik przeznacza obecnie 40% budżetu marketingowego na działania komunikacyjne w sieci. Wzrost przychodów firmy w Polsce, zachęcił jej właścicieli do wykorzystania kampanii internetowej także przy wkraczaniu na nowe rynki, jak Niemcy, Litwa, Łotwa czy nawet Arabia Saudyjska.
Ola & Olo to firma projektująca gry i aplikacje dla dzieci na urządzenia mobilne, która została założona w Warszawie w 2014 roku. Jej początki sięgają momentu, kiedy właściciel, Paweł Kozak Raszkowski, stworzył dla swojej córki grę, którą następnie zamieścił w Google Play Store. Pierwsza aplikacja, jak i kolejne spotkały się z dużym zainteresowaniem, jednak dopiero inwestycja w AdWords spowodowała średnie miesięczne zwiększenie liczby użytkowników gier Ola & Olo o 100%.
eSKY.pl to internetowy serwis turystyczny, który powstał w Katowicach w 2003 r. Rok później uruchomiono stronę www.esky.pl i sprzedano pierwszy bilet lotniczy. Następnie firma zaczęła oferować swoje usługi nie tylko w Polsce, ale też w Europie (m.in. w Bułgarii i Rumunii), a od 2011 r. także w Brazylii. Sukces na zewnętrznych rynkach osiągnięto dzięki wykorzystaniu AdWords. Obecnie aż 62 proc. przychodów eSKY.pl pochodzi z zagranicy.