Internet to „największa tablica ogłoszeniowa” na świecie. Odpowiednio zaplanowana kampania w Internecie, także dla organizacji OPP, ułatwia dotarcie do szerokiej grupy odbiorców, jak również daje możliwość precyzyjnego kierowania komunikatu, i co ogromnie ważne – mierzenia rezultatów aktywności promocyjnej. To z kolei umożliwia dokładne wyliczenie zwrotu z inwestycji oraz efektywne planowanie i optymalizowanie działalności reklamowej. Organizacje pożytku publicznego korzystając z programu Google Grants mają unikalną okazję uzyskania dofinansowania swojej działalności przez Google.
Internet dla organizacji NGO
– Zainteresowanie Google Grants w Polsce szybko rośnie” – podkreśla Marcin Stojak, Country Manager Timgu na Polskę. – Współpracując z organizacjami charytatywnymi z Wielkiej Brytanii i Danii, a od tego roku również z Polski, widzimy jak bardzo efektywnym narzędziem może być Internet w realizacji ich celów.
Zobacz również
Program Google Grants wspiera wybrane organizacje non-profit, dając im do dyspozycji 10 000 USD miesięcznie. Polskie organizacje pożytku publicznego mogą uzyskać grant takiej samej wysokości jak instytucje zagraniczne. Budżet dzienny nie może przekraczać 330 USD, a limit maksymalnego kosztu kliknięcia (CPC) to 1 USD. Prowadzone kampanie mogą być kierowane tylko na słowa kluczowe i wyszukiwarkę Google, a wyświetlane – tylko reklamy tekstowe.
Jak skorzystać z programu Google Grants?
Aby zakwalifikować się do programu Google Grants, organizacja musi spełniać wymagania formalne, mieć ważny status organizacji charytatywnej oraz przyjąć do wiadomości i zaakceptować wymagane certyfikaty dotyczące braku dyskryminacji oraz zasady przyjmowania i wykorzystywania dotacji.
Jeżeli organizacja spełni ściśle określone wymogi, a jej kampania uzyska dobre wyniki, może się zakwalifikować do programu Google Grants Pro, co oznacza dofinansowanie w wysokości 40.000 USD miesięcznie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Nie tylko 1%
Przyznany grant reklamowy może służyć zarówno realizacji celów statutowych, jak również akcjom o charakterze stałym lub cyklicznym.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Bardzo ważne jest by zrozumieć, że reklama w Google AdWords dla organizacji pożytku publicznego to nie tylko kilkumiesięczna „Akcja 1%” i związany z nią jednorazowy zastrzyk finansowy. Każda z organizacji NGO ma swoje unikalne kompetencje. Z tego wynika konieczność zbudowania niepowtarzalnej strategii reklamowej, dokładne sprecyzowania grup docelowych i dobranie odpowiednich narzędzi. Organizacje OPP powinny zatem skupić się na tym, co czyni je wyjątkowymi i skoncentrować się w danym obszarze świadczenia usług, stać się ekspertami i domyślnymi adresami dla osób poszukujących pomocy, ekspertyzy, wiedzy lub chcących zaangażować się i pomagać konkretnym celom. Strategia reklamowa powinna być konsekwencją wybranej specjalizacji. W efekcie organizacje non-profit będą mogły budować długotrwałe relacje z partnerami, darczyńcami i beneficjantami swojej działalności, skutecznie planować przychody oraz dalszą działalność statutową – radzi Marcin Stojak odpowiedzialny za działania Timgu w Polsce.