Wśród nich między innymi YouTube Bumper Machine. Bumper Machine to narzędzie, które wykorzystuje uczenie maszynowe do konwersji wideo z YouTube trwającego mniej niż 90 sekund na kilka 6-sekundowych wariantów reklam, nadających się na bumper ad w ciągu kilku minut. Przed zapisaniem reklamy, można ją wyedytować w kilku prostych krokach. YouTube Bumper Machine jest idealnym rozwiązaniem dla klientów, którzy mają ograniczone zasoby i chcą poszerzyć swoją bibliotekę reklam video lub stworzyć kampanię sekwencyjną. Pomoże to reklamodawcom o różnych rozmiarach i zasobach wykorzystać te skuteczne 6-sekundowe reklamy, aby dotrzeć do odbiorców na YouTube.
Zobacz również
Kolejną nowością jest Discovery Ads, które daje markom możliwość dotarcia do odbiorcy z poziomu telefonu w momencie intencji zakupowej wykorzystując m.in. YouTube lub Gmail. Po raz pierwszy reklamodawcy mogą zwiększyć wydajność reklamową na tych powierzchniach stosując jeden typ kampanii w pełni zoptymalizowany pod kątem urządzeń mobilnych, który powstaje na podstawie materiałów źródłowych reklamodawcy. Uczenie maszynowe następnie je natywne renderuje i dostarcza w każdym produkcie Google – na powierzchni YouTube lub różnych podsekcjach Gmail. Do końca roku Discovery Ads będą dostępne na całym świecie na urządzeniach mobilnych
Również w tym roku, Google udostępni Gallery ads, czyli połączenie intencji wyszukiwania z bardziej interaktywnym, wizualnym formatem reklam. Ma pomóc reklamodawcom w podkreśleniu wartości ich marki przy jednoczesnym ograniczeniu pracy wymaganej od użytkownika do uzyskania potrzebnych informacji. Dzięki kombinacji wyszukiwanych haseł z bardziej interaktywną formą wizualną, zakomunikowanie oferty stanie się łatwiejsze. Użytkownik będzie mógł przesuwać palcem po reklamie wizualnej wyświetlanej w górnej części strony wyników wyszukiwania, a stuknięcie w tę reklamę otworzy przewijalną galerię zdjęć, zawierającą nagłówek tekstowy i hasło pod każdym obrazem.
Google stawia też na wsparcie lokalnych przedsiębiorców, już na etapie dotarcia do nich. Dzięki nowym funkcjom w Local Campaigns, takim jak wskazówki dojazdu, możliwość połączenia telefonicznego, aktualny ruch na trasie i dodatkowe promowanie działalności na Mapach Google, klienci będą mogli łatwiej dotrzeć do danego punktu usługowego, czy sklepu. Planujemy też wyświetlanie Miejsc promowanych (tzw. Promoted places), które będą pojawiały się w trybie nawigacji w Mapach Google, a także w trakcie wyszukiwania na Mapach Google.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Z kolei aktualizacja aplikacji mobilnej Google Ads ma pomóc marketerom w łatwiejszym zarządzaniu kontem. Opcje, które dotychczas były dostępne tylko w wersji desktopowej takie jak m.in. dodawanie słów kluczowych czy wstrzymywanie tych mało skutecznych oraz włączanie strategii Smart Bidding (inteligentnego ustalania stawek) od teraz będą dostępne z poziomu telefonu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Unified Travel – nowe ujednolicone desktopowe narzędzie, w którym użytkownicy mogą planować i organizować wszystkie aspekty swojej podróży, a także mieć do niego dostęp na każdym urządzeniu. Od rezerwacji lotu, hotelu, organizacji wycieczek, wskazówki co zobaczyć lub dotyczące lokalnej kuchni aż po prognozę pogody w miejscu docelowym w czasie podróży. Cały plan wycieczki oraz rezerwacje będą dostępne zarówno w Google Trips oraz na stronie google.com/travel, w wynikach wyszukiwania oraz na Mapach Google. Wystarczy odwiedzić stronę google.com/travel. W zeszłym roku udostępniliśmy oś czasu w Google Trips, na której pojawiają się wszystkie rezerwacje, jeżeli użytkownik jest zalogowany na swoim koncie Google i otrzymał maila z potwierdzeniem. Teraz także na google.com/travel można wprowadzać zmiany na osi czasu.
To tylko przedsmak wszystkich nowości. W świecie, w którym mamy mniej czasu i więcej opcji, marki muszą przewidzieć, czego potrzebują konsumenci, aby się wyróżnić. Ale tylko dlatego, że podróż klienta jest złożona, nie oznacza to, że dostarczanie przydatnych doświadczeń też takie musi być. Zarówno małe punkty usługowe, czy wielkie firmy produkcyjne mają takie same cele marketingowe: dotarcie do ludzi w odpowiednich momentach z odpowiednią ofertą.