Projektując przestrzeń w nowojorskiej dzielnicy Chelsea, architektom zależało przede wszystkim na tym, aby sklep był ciepły w odbiorze, zachęcający do odwiedzin, a także aby zapewniał możliwość dobrego doświadczenia produktów. Potwierdzeniem tej tezy są zastosowane ciekawe rozwiązania, np. Nest Gallery Wall, czyli ściana, na której wystawiono 35 produktów Google dla domu – do wyboru szeroka gama kolorów i materiałów, które można dopasować do własnego domu.
Zobacz również
Interesującym rozwiązaniem są również specjalnie zaprojektowane pokoje, w których klienci mogą przetestować urządzenia Google w warunkach maksymalnie zbliżonych do tych domowych. W ten sposób użyjemy produktów Nest w symulowanym salonie, sprzwdzimy aparat smartfona Pixel w specyficznych warunkach oświetleniowych i zobaczymy, jak to jest korzystać z Google Stadia w specjalnej Sali do rozrywki.
Kluczową kwestią projektu był również zrównoważony rozwój – Google postawiło na wykorzystanie ekologicznych materiałów w niemal każdym elemencie sklepu. Przykładem są chociażby oprawy oświetleniowe w sklepie, które są energooszczędne. Do tego okleina na ścianach jest wykonana z odpowiedzialnie pozyskiwanej hikory, a wykładzina została wyprodukowana z materiałów pochodzących z recyklingu.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Google Store Chelsea jest obecnie jedną z ponad 200 placówek handlowych na całym świecie, które otrzymały LEED Platinum – najwyższy możliwy certyfikat w ramach Environmental Design.
Nie tylko salon testów i pokaz możliwości wykorzystania materiałów ekologicznych – sklep będzie również oferować wsparcie techniczne. Użytkownicy sprzętów od Google’a na miejscu mogą liczyć na pomoc i skorzystać z naprawy urządzenia. Dodatkowo Google Store Chelsea będzie również oferować regularne wydarzenia i warsztaty, dzięki którym odwiedzający będą na bieżąco z nowinkami technologicznymi.