O planach Google nieoficjalnie miały dowiedzieć się redakcje „Times”, „Washington Post” czy „Wall Street Journal” podczas jednego ze spotkań z przedstawicielami przedsiębiorstwa. Informacją pochwalił się z kolei „The New York Times”, jednak nie podał jej źródła.
Google Genesis przedstawiono jako asystent AI dla dziennikarzy, który ma wspomóc ich pracę w zakresie wyszukiwania szczegółowych informacji na temat różnych wydarzeń oraz generowania odpowiadającego im tekstu. Podobno uczestnicy spotkania byli zaniepokojeni prezentacją, ponieważ to kolejny krok do tego, by sztuczna inteligencja zabrała czyjąś pracę. Pojawiają się także wątpliwości co do szerzenia dezinformacji. Wielokrotnie udowodniono, że AI nie jest nieomylna i zdarza jej się przyczyniać do rozpowszechniania fałszywych newsów.
Zobacz również
– Narzędzia oparte na sztucznej inteligencji mogłyby pomóc dziennikarzom w wyborze nagłówków lub różnych stylów pisania. Naszym celem jest umożliwienie dziennikarzom korzystania z tych nowych technologii w sposób, który usprawni ich pracę i zwiększy produktywność, podobnie jak udostępniamy narzędzia pomocnicze w Gmailu i Dokumentach Google – powiedziała Jenn Crider, rzeczniczka Google w wypowiedzi dla portalu The Verge.
Google inwestuje w sztuczną inteligencję
Google Genesis to nie pierwsze narzędzie oparte o AI. Firma chce ułatwić pracę nie tylko dziennikarzom, ale także przedsiębiorcom czy sprzedawcom.
Podczas konferencji Google Marketing Live zaprezentowano nowe możliwości reklamowe (np. tworzenie grafik produktowych bez konieczności organizowania specjalnych sesji zdjęciowych).
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Dodatkowo, Google chce walczyć z dezinformacją i proponuje nowe funkcje wyszukiwania, dzięki którym przy grafikach pojawią się dane związane z obrazem zaindeksowanym w Google, tym, gdzie się pojawił oraz gdzie jeszcze widnieje w internecie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS Google krytykuje Apple w najnowszej serii reklam swojego smartfona
Google wchodzi do gry i stara się odeprzeć konkurencję, prezentując serię reklam dotyczących telefonu Pixel. W krótkich spotach zestawiono go z Iphonem, przedstawiając wady smartfonu od Apple.
PS2 Demand Gen i Video View – sztuczna inteligencja w nowych rozwiązaniach reklamowych Google
Podczas ostatniej konferencji Google Marketing Live zaprezentowane zostały nowe rozwiązania Google dla biznesu, oparte na sztucznej inteligencji. Teraz dołączają do nich dwa nowe narzędzia Google Ads: Demand Gen oraz Video View, które umożliwią szybkie tworzenie skutecznych kampanii na YouTube, w ramach YouTube Shorts, na karcie Discover oraz w Gmailu.