Harassment Manager to funkcja, która została opracowana przez Google Jigsaw we współpracy z Twitterem – ma ona pomóc użytkownikom social mediów stawić czoła nękaniu w sieci. Problem dotyczy przede wszystkim kobiet – jak zauważa CNET (badanie UNESCO z 2021 r.) prawie trzy na cztery reporterki są atakowane w internecie w złośliwy sposób. W raporcie podkreślono, że „internetowa mizoginia i gaslighting” w połączeniu z „rasizmem, bigoterią religijną, homofobią i innymi formami dyskryminacji” były wykorzystywane do grożenia kobietom udzielającymi się publicznie.
– Mamy nadzieję, że ta technologia będzie przydatna dla osób borykających się ze zjawiskiem nękania w internecie – w szczególności dla dziennikarek, aktywistek, polityczek i innych osób publicznych, które mają do czynienia z nieproporcjonalnie wysoką toksycznością w sieci – tłumaczy Jigsaw.
Zobacz również
Na czym polega działanie Harassment Manager? Manager korzysta z interfejsu Jigsaw Perspective API, aby umożliwić użytkownikom sortowanie potencjalnie obraźliwych komentarzy na platformach mediów społecznościowych. Konkretnie pozwala na ukrywanie odpowiedzi na tweety oraz wyciszanie lub blokowanie kont – z zbiorczym systemem filtrowania i raportowania. Komunikaty są sprawdzane pod kątem „toksyczności” w oparciu o elementy takie jak groźby, obelgi i wulgaryzmy. Następnie takie wiadomości są sortowane i kolejkowane na pulpicie nawigacyjnym, gdzie można je moderować partiami. To pozwoli użytkownikom zaoszczędzić czas, bo nie będą musieli odczytywać wiadomości oddzielnie i każdorazowo zastanawiać się nad postępowaniem z nią.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dodatkowo Harassment Manager umożliwia pobranie raportu dotyczącego wszystkich przesłanych obraźliwych wiadomości – może to być istotna informacja np. dla pracodawcy lub dowód w sprawie, jeśli nękanie zgłosimy do odpowiednich organów ścigania. Na razie jednak nie ma samodzielnej aplikacji, którą użytkownicy mogą pobrać. Zamiast tego programiści mogą swobodnie tworzyć aplikacje, które zawierają jego funkcje, a korzystające z nich usługi zostaną uruchomione przez partnerów, takich jak Thomson Reuters Foundation.
Na razie narzędzie funkcjonuje jako kod źródłowy, który programiści mogą wykorzystywać do tworzenia swoich aplikacji (usługa zostanie uruchomiona przez partnerów, takich jak Thomson Reuters Foundation). Jednak już w czerwcu ma powstać specjalna aplikacja, która ułatwi użytkownikom korzystanie z tego narzędzia.
PS
W kampanii społecznej Wunderman Thompson wspiera White Ribbon UK – organizację działająca przeciwko przemocy wobec kobiet. Dzięki współpracy stworzono serię kreatywnych plakatów skupiających się na bezpieczeństwie dziewczyn i kobiet, które uczestniczą w festiwalach, koncertach i imprezach w klubach muzycznych.