Google uruchamia Innovation Challenge for Europe. Nawet 150 tysięcy euro na innowacyjne projekty medialne

Uczestnicy Google News Initiative mogą ubiegać się o dofinansowanie projektów do maksymalnej kwoty 150 tysięcy euro. Aby wziąć w nim udział, redakcja danego medium powinna mieć siedzibę w Europie i zatrudniać mniej niż 50 pełnoetatowych dziennikarzy i dziennikarek.
O autorze
1 min czytania 2022-04-08

Google News Initiative (GNI) ogłosił podczas Międzynarodowego Festiwalu Dziennikarstwa w Perugii we Włoszech rozpoczęcie pierwszej edycji konkursu Innovation Challenge for Europe. 

Europejska edycja GNI Innovation Challenge bazuje na sukcesach podobnych programów prowadzonych od 2019 roku na całym świecie: w rejonie Azji i Pacyfiku, Ameryce Północnej, Ameryce Łacińskiej oraz na Bliskim Wschodzie, w Afryce i Turcji.

W ciągu ostatnich trzech lat obserwowaliśmy,  jak wydawcy eksperymentują z różnymi tematami i formami: od dziennikarstwa danych i budowania nowych modeli przychodów po cyfrowe newsroomy stworzone z myślą o informowaniu o zmianach klimatycznych. Inaugurując Innovation Challenge w Europie, liczymy na wiele nowatorskich pomysłów i innowacyjne podejście do wyzwań, jakie stoją przed europejskim ekosystemem informacyjnym – powiedział Ludovic Blecher, szef działu innowacji w Google News Initiative.

Jak się zgłosić?

Google News Initiative poszukuje nowych, świeżych pomysłów i chętnie wesprze projekty, które wymagają zaangażowania czasowego, przestrzeni i odpowiedniego budżetu. Chcesz wprowadzić na rynek nowy produkt informacyjny? Masz niespotykany dotąd pomysł na podniesienie jakości dziennikarstwa? A może chcesz znaleźć nowy sposób na dywersyfikację przychodów? Szczegółowe informacje o państwach, z których można aplikować do udziału w konkursie, kryteriach i finansowaniu, a także formularze zgłoszeniowe można znaleźć na stronie internetowej.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wnioski, w języku angielskim, należy składać online za pośrednictwem strony internetowej do 31 maja 2022 roku. Zgłaszający się mają za zadanie przygotowanie prezentacji. Spotkanie informacyjne online dla zainteresowanych udziałem w GNI Innovation Challenge for Europe odbędzie się w środę 13 kwietnia o godz. 15.00 czasu polskiego. Ogłoszenie zwycięzców nastąpi w późniejszym terminie w ciągu tego roku.

Słuchaj podcastu NowyMarketing