Google zmienia nazwę Androida i jego identyfikację wizualną

22 sierpnia br. Google zmieniło sposób, w jaki będzie nazywać kolejne wersje Androida. Jego najnowsza odsłona będzie nazywała się Android 10. Odświeżona zostaje również identyfikacja wizualna i logo systemu.
O autorze
1 min czytania 2019-08-23

W ciągu ostatniej dekady otwarta platforma Android umożliwiła rozwijającej się społeczności producentów i deweloperów, dotarcie ze swoimi urządzeniami i aplikacjami do użytkowników na całym świecie. Owy system dostępny jest między innymi na telefonach, tabletach, zegarkach, telewizorach i w samochodach – łącznie na ponad 2,5 miliarda różnych urządzeń. Teraz Google chce mieć pewność, że Android będzie dostępny dla wszystkich.

Android Q to teraz Android 10

Po pierwsze, Google zmienia sposób, w jaki będzie nazywać nasze kolejne wersje Androida. Do tej pory zespół inżynierów firmy stosował zawsze swoje wewnętrzne nazwy, które oparte były na smakołykach lub deserach w kolejności alfabetycznej. Ta tradycja tytułowania stała się zabawną częścią corocznego udostępniania nowych wersji systemu, również wśród odbiorców. Ale przez lata pojawiły się też opinie, że nazwy te nie zawsze są w pełni zrozumiałe dla wszystkich członków globalnej społeczności.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Na przykład kiedy mówiono o Android Lollipop, nie dla wszystkich było jasne, że jest to kolejna po KitKat wersja systemu. Jeszcze trudniej jest nowym użytkownikom Androida, którzy nie zawsze znają konwencję tego nazewnictwa – ciężko im bez tej wiedzy ustalić, czy na ich telefonie działa najnowsze oprogramowanie. Google ma też świadomość, że ciasto (Pie) nie jest we wszystkich miejscach deserem, a pianki (marshmallows), choć pyszne, nie wszędzie są popularnym przysmakiem.

Niezwykle ważne jest, aby nazwa systemu operacyjnego była jasna i zrozumiała dla wszystkich na świecie. Dlatego następna wersja Androida będzie używała numeru wersji i nazywała się po prostu Android 10. Przedstawiciele firmy uważają, że ta zmiana uprości nazewnictwo i będzie bardziej intuicyjna dla użytkowników.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Odświeżony wygląd Androida

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Design Androida ewoluował z czasem. W 2014 roku Google odświeżyło logo i kolor, a w tym roku przedstawia bardziej nowoczesny i dostępny wygląd.

Projekt logo czerpie inspiracje z najbardziej rozpoznawalnego członka społeczności, który nie jest człowiekiem – robota Androida. Robot należy do całej społeczności i od dawna jest sercem Androida – symbolem zabawy i ciekawości. Teraz ma również specjalne miejsce w logo systemu.

Google zmieniło również kolor logo z zielonego na czarny. To niewielka zmiana, lecz firma uznała, że zielony był trudny do odczytania, szczególnie dla osób z wadami wzroku. Opracowany został też nowy zestaw kombinacji kolorów, które poprawiają kontrast.

W najbliższych tygodniach, wraz z udostępnieniem ostatecznej wersji Androida 10, oficjalnie zacznie obowiązywać zaktualizowane logo.