Graal wystartowała z kampanią „Jak ryby to Graal”

O autorze
2 min czytania 2022-02-11

Graal po kilku latach kampanii edukacyjnych, wspierających całą kategorię produktową, rusza po raz pierwszy z kampanią zachęcającą do spożycia ryb Graal. Kampania telewizyjna wystartowała 21 stycznia i potrwa do 20 lutego, będzie mocno wspierana w kanale digitalowym, trademarketingowym oraz w mediach branżowych.

Głównym nośnikiem kampanii będą spoty telewizyjne emitowane na antenach Polsatu, TVN-u i TVN 24. W styczniu i lutym zostaną wyemitowane spoty 15’, których główny przekaz brzmi: Jak ryby to Graal. Na antenie Polsat spoty będą emitowane w prime timie podczas emisji takich filmowych hitów jak „Piraci z Karaibów” czy „X-Men” oraz przy codziennym serwisie informacyjnym z prognozą pogody i podsumowaniem najważniejszych wydarzeń sportowych. Na antenie TVN spoty będą emitowane przy piątkowym „Superkinie” z hitami filmowymi, programie śniadaniowym „DDTVN” oraz przy relacjach ze skoków narciarskich. W kanale trademarketingowym Graal postawił na silną komunikację z użyciem nośników POS, w digitalu na aktywną komunikację za pośrednictwem social mediów, a w prasie na media branżowe.

Kampania jest kontynuacją działań, które Graal konsekwentnie realizuje od kilku lat. – Do tej pory, jako lider, stawialiśmy na przebudowywanie postrzegania całej kategorii konserw rybnych – mówi Justyna Frankowska, członek zarządu Grupy Kapitałowej Graal. – Skupialiśmy się na likwidowaniu barier zakupowych związanych z postrzeganiem konserwy rybnej jako reliktu przeszłości. Zachęcaliśmy do większego spożycia ryb, bo aż 62 proc. Polaków uważa, że spożywa za mało ryb. A ryba w puszce jest zdrową alternatywą, jeśli nie mamy dostępu do świeżych ryb. Dzisiaj chcemy skupiać się już na naszej marce i na naszych produktach. I mamy ku temu powody. Aż 80 proc. badanych wskazuje Graal jako markę pierwszego wyboru. Polacy znają markę Graal i cenią ją głównie ze względu na smak, nie tylko ryb, ale również naszych sosów – dodaje Justyna Frankowska.

Głównymi bohaterami kampanii – Jak ryby to Graal – będą trzy najbardziej cenione przez konsumentów produkty: filety z makreli w sosie pomidorowym, tuńczyk w sosie własnym oraz szprot w sosie pomidorowym. Jak wynika z badań Polacy najczęściej kupują w puszkach filety z makreli (31 proc.), tuńczyki (21,5 proc.) i szproty (13 proc.). Dzikie szproty z naturalnych łowisk od firmy Graal zostały oznaczone certyfikatem MSC.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Cieszy nas decyzja firmy Graal o wprowadzeniu do swojej oferty produktu z certyfikatem MSC. To odpowiedź na rosnące oczekiwania konsumentów dotyczące zrównoważonego pochodzenia produktów. Niebieski znak MSC na opakowaniu gwarantuje, że ryby i owoce morza pochodzą ze stabilnych i dobrze zarządzanych łowisk, spełniających najbardziej rygorystyczne globalne wymogi środowiskowe, określone w Standardzie Zrównoważonego Rybołówstwa MSC. Mamy nadzieję, że Graal będzie systematycznie poszerzał swoją ofertę o kolejne produkty z certyfikatem MSC – komentuje Anna Dębicka, dyrektor programu MSC w Polsce i Europie Centralnej.

Graal zapowiada kolejne flighty kampanii w tym roku.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się