Propozycje gier i zabaw z dziećmi, w których mogą uczestniczyć nie tylko najmłodsi, ale także skupieni na prowadzeniu samochodu rodzice, są alternatywą dla wielogodzinnego wpatrywania się w ekran smartfonów i tabletów podczas jazdy. Akcja „Trasoumilacze“ ruszyła 16 lipca, a jej ambasadorką jest Natalia Kukulska – wokalistka, spędzająca wiele godzin w podróży podczas tras koncertowych i zaangażowana w promowanie dobrych wzorców mama.
Wielogodzinne podróże samochodem, pociągiem albo samolotem – nie tylko podczas wakacji – często skłaniają do poszukiwania odpowiedzi na nudę w urządzeniach elektronicznych. OTOMOTO w wakacyjnej akcji „Trasoumilacze”, wspierając budowanie relacji dziecko-rodzic podczas rodzinnych podróży, pod lupę bierze pomysły na słowne zabawy z dziećmi w trasie, które są źródłem rozrywki dla całej rodziny i sposobem na wynurzenie się poza cyfrowy świat. Do rodzinnego grania zachęca Natalia Kukulska w serii krótkich filmów, emitowanych w internecie oraz w dźwiękowych spotach radiowych.
Zobacz również
– Ruszając z wakacyjną akcją “Trasoumilacze” chcemy zwrócić uwagę, że czas podczas podróży można spędzić naprawdę kreatywnie, zachowując nie tylko bezpieczeństwo podczas jazdy – poprzez przestrzeganie przepisów, zapinanie pasów i korzystanie z fotelików dla dzieci, a także zachowując cyfrowy detoks. W gry słowne mogą zaangażować się wszyscy pasażerowie i kierowca, bez konieczności ciągłego zerkania w ekran smartfona. Jestem przekonany, że wspólna zabawa, do której zaprasza Natalia Kukulska sprawi, że wspólne podróże staną się jeszcze przyjemniejsze, a godziny spędzane w trasie miną błyskawicznie – mówi Łukasz Juskowiak, head of marketing, OTOMOTO.
W ramach akcji „Trasoumilacze” OTOMOTO proponuje wybór 6 zabaw opartych na skojarzeniach albo grach słownych – w ramach wspólnego spędzania czasu w podróży można m.in. „układać” słowne domino, dokładając kolejne słowa rozpoczynające się na ostatnią literę poprzedniego, odgadywać zwierzaki, zadając precyzyjne pytania jednemu z graczy albo snuć wymyślone historie na temat pochodzenia nazw mijanych miejscowości. Natalia Kukulska tłumaczy zasady każdej z 6 gier w krótkich filmach, które będą dostępne na Youtube, mediach społecznościowych OTOMOTO oraz w kanale marki na Spotify. Dodatkowo spoty z instrukcją gier, czytaną przez ambasadorkę akcji do końca wakacji będą emitowane w największych stacjach radiowych – m.in. RMF FM, RMF MAXXX, Radio Zet, Antyradio, Radio Złote Przeboje czy Eska. Wszystkie gry wraz z opisami ich przebiegu dostępne są także w zakładce “Trasoumilacze” na Motopedii.
Badania mówią, że tablety i smartfony coraz częściej trafiają w ręce najmłodszych – według danych z raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej z zeszłego roku, dzieci swój pierwszy smartfon otrzymują najczęściej w wieku 7-10 lat. A według raportu “Brzdąc w sieci – zjawisko korzystania z urządzeń mobilnych przez dzieci w wieku 0-6 lat” kontakt z elektroniką średnio dzieci zaczynają tuż po ukończeniu 2 roku życia.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
– Warto pamiętać, że kontakt z szeroko pojętymi “ekranami”, szczególnie u najmłodszych dzieci wiąże się z silną stymulacją niedojrzałego jeszcze układu nerwowego. Z tego powodu dzieciom i młodzieży trudno jest radzić sobie z emocjami towarzyszącymi w trakcie używania smartfonów czy tabletów. Korzystanie z urządzeń elektronicznych wiąże się z przyjemnością, często stanowi źródło szybkiej gratyfikacji i może stać się z nawykowym sposobem regulowania nastroju. Tymczasem dla prawidłowego rozwoju zarówno poznawczego jak i emocjonalnego potrzebne są różnorodne doświadczenia, a przede wszystkim bezpieczne oraz akceptujące relacje z bliskimi osobami. Gry i zabawy w gronie najbliższych podczas podróży mogą być świetną okazją do pobudzania wyobraźni i kreatywności, ćwiczenia pamięci czy koncentracji, jak również przyczynić się do wzmacniania relacji rodzinnych – podkreśla Daria Wiernek, psycholog dziecięcy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Akcja Trasoumilacze ruszyła 16 lipca i do końca wakacji będzie promowana w kanałach mediów społecznościowych OTOMOTO, na kanale Spotify marki, w radiu. Spoty wideo z udziałem Natalii Kukulskiej będą emitowane także na ekranach w pociągach PKP Intercity – Flirt, obsługujących połączenia na wakacyjnych trasach w ramach kategorii IC. Za pomysł i realizację kampanii odpowiada agencja MADOGZ.
PS Natalia Kukulska i Miuosh ze wspólnym utworem wspierają Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce
Piosenka „Korzenie i skrzydła” powstała specjalnie dla SOS Wioski Dziecięce. Dochód z odtworzeń utworu w serwisach streamingowych pomógł zorganizować rodzinne święta dla opuszczonych i osieroconych dzieci oraz zapewnić utrzymanie Rodzinom SOS.