Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Weź udział w sesji pytań i odpowiedzi z Maćkiem Lewińskim!

ZAPISZ SIĘ

Granty na przekształcenie ulic i przestrzeni publicznych od Bloomberg Philanthropies Asphalt Art Initiative

O autorze
3 min czytania 2022-10-11

Asphalt Art Initiative zapewnia miastom finansowanie i wsparcie techniczne dla inspirowanych sztuką projektów przebudowy ulic, które poprawiają bezpieczeństwo ruchu ulicznego, rewitalizują przestrzeń publiczną i ponadto angażują lokalne społeczności. Najnowsze dane wskazują na znaczne zmniejszenie liczby wypadków drogowych oraz niebezpiecznych zjazdów w dziesiątkach miejsc, w których wykonano projekty sztuki ulicznej.

Bloomberg Philanthropies ogłosiło, że 19 miast europejskich otrzyma granty od Asphalt Art Initiative w wysokości $25,000 na wykonanie projektów, które wykorzystują sztukę i design do poprawy bezpieczeństwa na ulicach i ich rewitalizacji. Rozszerzenie programu zostało ogłoszone podczas Bloomberg CityLab 2022, najważniejszego globalnego szczytu miast organizowanego wraz z Aspen Institute.

Wśród 19 wybranych projektów Asphalt Art Initiative w Europie znalazły się:

  • Nowa i zrewitalizowana przestrzeń dla pieszych w 11 miastach:  Bruksela, Belgia; Zagrzeb, Chorwacja; Brno, Czechy; Helsinki, Finlandia; Reykjavik, Islandia; Florencja, Prato, Rzym, Włochy; Ferizaj, Kosowo; Cluj-Napoca, Rumunia; i Madryt, Hiszpania
  • Udoskonalenia bezpieczeństwa pieszych w 5 miastach: Tirana, Albania; Gdynia, Polska; Bratysława, Słowacja; Koszyce, Słowacja; i Leon, Hiszpania
  • Murale na skrzyżowaniach I przejściach dla pieszych w 3 miastach:  Warna, Bułgaria; Ateny, Grecja; i Stambuł, Turcja

Program Asphalt Art Initiative realizowany przez charytatywną organizację z Nowego Jorku Bloomberg Philanthropies jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie miast na całym świecie, by sztukę wykorzystywać jako skuteczny i niskobudżetowy sposób na ożywienie oraz poprawę bezpieczeństwa na ulicach, placach, przejściach dla pieszych czy skrzyżowaniach.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Działanie to ma na celu tworzenie nowych, tętniących życiem przestrzeni publicznych, współpracę między jednostkami komunalnymi, a także zaproszenie do współdziałania lokalnych społeczności w tym artystów. Realizacja tych 19 wybranych projektów będzie bazować na sukcesie wcześniej przyznanych 42 grantów Asphalt Art Initiative dla amerykańskich miast oraz na projektach pilotażowych w trzech miastach europejskich.   

Program inspirowany jest zrealizowaną podczas kadencji burmistrza Michaela R. Bloomberga (2002-2013) rewitalizacją ulic Nowego Jorku zwiększającą bezpieczeństwo pieszych oraz działalnością charytatywną Bloomberg Phlianthropies będącą filią Bloomberg Associates, doradzającej miastom na całym świecie w zakresie wdrażania projektów ulicznych inspirowanych sztuką. Dodatkowo do grantów, wybrane miasta otrzymają także doradztwo techniczne, które zapewni Bloomberg Associates oraz City of Milan’s Agency for Mobility, Environment, and Territory (AMAT).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
Projekty miejskiej sztuki ulicznej są sprawdzonym, niskobudżetowym sposobem dla miast, by ożywić przestrzeń publiczną, budować społeczność oraz zwiększyć bezpieczeństwo. Popularyzacja Asphalt Art Initiative w Europie pomoże zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na kreatywne projektowanie ulic, jednocześnie jednocząc większą liczbę artystów i liderów społeczności lokalnych wokół siły sztuki publicznej – powiedział Michael R. Bloomberg, założyciel Bloomberg Philanthropies, 108. burmistrz Nowego Jorku.

Wpływy Asphalt Art

Do tej pory Bloomberg Philanthropies przyznała już 42 granty Asphalt Art Initiative dla amerykańskich  miast oraz na projekty pilotażowe w trzech miastach europejskich. W ramach Asphalt Art Initiative zrealizowano 31 projektów, w których przekształcono za pomocą sztuki łącznie 330 tys. stóp kwadratowych powierzchni ulic, angażując w proces projektowania i instalacji prawie 7000 członków społeczności lokalnych i niespełna 150 artystów.

Podlegające ciągłej ocenie projekty Asphalt Art już teraz wykazują wyraźne korzyści dla lokalnych społeczności takie jak:

  • Poprawa bezpieczeństwa pieszych: W Kansas City, w Missouri, artystyczne przeprojektowanie skrzyżowania o dużym natężaniu ruchu i prędkości aut, poskutkowało spadkiem średniej prędkości o 45%. Kolorowe wyeksponowanie krawężników w Baltimore, w Maryland, zwiększyło  o 41% częstotliwość ustępowania pierwszeństwa pieszym.  

  • Rewitalizacja przestrzeni publicznej: W Glasgow, w Szkocji, odmieniona została zapomniana przestrzeń o wielkości 20 tys. stóp kwadratowych, która znajduje się tuż przy wejściu do dworca kolei podmiejskiej oraz w punkcie przecięcia głównych tras rowerowych I ścieżek dla pieszych. Zaś artystyczny projekt w Amsterdamie, w Holandii, ozdobił kolorowymi donicami oraz fragmentami chodnika plac Plein 40-45, mieszczący się w pobliżu tętniącego życiem lokalnego targowiska, przyciągając klientów w dni targowe oraz ożywiając okolicę dla jej mieszkańców.

  • Zaangażowanie społeczności: Mieszkańcy dzielnicy Friendship w Pittsburgh, w Pensylwanii, zaangażowali się w przeprojektowanie miejskiego skrzyżowania, zaczynając od warsztatów służących opracowaniu rysunków projektu, skończywszy na wspólnym malowaniu muralu pod kierownictwem artystów. W centrum Saginaw, w Michigan, 29 artystów i prawie 500 mieszkańców spotkało się w celu stworzenia całodniowego „Paint-A-Thon”. Po ukończeniu wspólnego dzieła, ankietowani goście byli w 100% zadowoleni z jego realizacji, a 83% właścicieli pobliskich firm uznało, że murale przyniosły korzyści ich biznesowi.

Od naszej przełomowej pracy w Nowym Jorku, do projektów w całych Stanach Zjednoczonych, a aktualnie rozszerzających się na Europę, Asphalt Art Initiative swoim działaniem nadal podkreśla nowe możliwości dla miejskiego krajobrazu – powiedziała Janette Sadik-Khan, dyrektor ds. Transportu Bloomberg Associates i była komisarz nowojorskiego Departamentu Transportu. – Projekty takie jak te, nie tylko łączą ludzi, ale sprawiają, że ulice są bezpieczniejsze, dlatego zachęcamy miasta na całym świecie do malowania własnych arcydzieł komunikacyjnych.
Sztuka publiczna może inspirować społeczność do współpracy i tworzyć bezpieczniejsze, bardziej tętniące życiem ulice. Rozszerzenie Asphalt Art Initiative na 19 europejskich miast jeszcze bardziej podkreśli wyjątkową skuteczność sztuki w rozwiązywaniu problemów miejskich po obu stronach Atlantyku – podsumowała Kate D. Levin, która kieruje Programem Sztuki w Bloomberg Philanthropies, a także instytucją zarządzającą zasobami kultury w Bloomberg Associates oraz jest byłym komisarzem nowojorskiego Departamentu Spraw Kulturalnych.